Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Ministerul finanţează asfaltarea drumului dintre Godeni şi Mărcuş, CJ va da bani pentru reparaţia celui din Malu

  • Written by Claudiu VIȘAN
  • Hits: 943

b_400_250_16777215_10_images_2286_godeni.jpgInvestiţiile „cap de afiş” la Godeni ţin de infrastructura de utilităţi şi rutieră. La utilităţi, apa, iar la drumuri, calea de acces între Godeni şi Mărcuş. Ne referim la lucrările al căror debut în teren este pregătit, în cazul reţelei de apă fiind vorba despre reluarea lor, după oprirea lucrului pe durata iernii. Cât despre drumul Olteanu, care leagă comuna de Câmpulung, de Mărcuş, mai precis, şi acest obiectiv are ce este mai important ca să se şi realizeze faptic: finanţare asigurată de Ministerul Dezvoltării Regionale. Mai trebuie desemnat constructorul lui, contractul fiind în faza de  licitaţie. În stadiul de hârtii se află şi alte ţinte ale administraţiei publice locale, precum extinderea canalizării şi reparaţia tuturor uliţelor de pe cuprinsul localităţii. Dacă gestionarul PNDL acceptă să le finanţeze.     

Cele mai importante reparaţii de căi de acces: drumul Olteanu şi drumul din centrul satului Malu 

Pe partea de infrastructură rutieră, cea mai proaspătă documentaţie comandată de Primăria Godeni priveşte serviciile de proiectare în faza DALI - documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii - pentru „Îmbunătăţirea infrastructurii de drumuri locale în comuna Godeni”. Studiul cuprinde toate drumurile locale de pe teritoriul comunei, cu o lungime totală de 10 kilometri. „Se vor proiecta infrastructura, suprastructura, sistemul rutier, sistemul de colectare şi evacuare a apelor pluviale, conform legislaţiei în vigoare”, sunt cerinţele Primăriei Godeni, expuse în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, pe care le va îndeplini câştigătorul contractului, firma bucureşteană Building Design 2000 Top. Satul Godeni figurează în acest proiect cu şase drumuri, satul Coteşti, cu cinci drumuri, Capu Piscului, cu şase drumuri, dintre care unul are o lungime mare, de aproape 1,5 kilometri, iar satul Malu, cu cinci drumuri. „Este foarte important să facem această asfaltare. Intenţia mea este să asfaltez până şi ultimul metru.”, a adăugat şeful Executivului. 

Dar până va ajunge şi cu acest proiect la Ministerul Dezvoltării, singura şansă să se repare uliţele de pe cuprinsul Godeniului, va intra în şantier drumul Olteanu, acceptat la finanţare prin PNDL 2. La şedinţa Consiliului Local de la sfârşitul lunii ianuarie 2018, aleşii au aprobat organizarea procedurii simplificate online pentru desemnarea constructorului care va asfalta legătura dintre Godeni şi Mărcuş. Cu acea ocazie, a fost votată şi comisia de evaluare a ofertelor, constituită din Mădălina Gabriela Preda, responsabil cu Achiziţiile publice, având funcţia de preşedinte, viceprimarul Dorel Rumînescu, inspectorul de specialitate Luminiţa Carmen Vintilă, consilierul Laura Maria Godea, în calitate de membri. Valoarea cu care contractul se scoate la licitaţie este de 2.250.000 lei, fără TVA, 2.677.500 lei, cu TVA. 

În completarea primarului Pădureanu, care şi-a anunţat colegii consilieri că, pe 22 ianuarie 2018, a fost semnat contractul de finanţare pentru drumul Olteanu, alesul Ion Tănase a propus să fie identificaţi toţi proprietarii care deţin terenuri limitrofe acestei artere şi să li se trimită adrese, prin care să li se solicite defrişarea stufărişului din dreptul fiecăruia. Demersurile pentru includerea arterei într-un proiect menit să ia calea Ministerului Dezvoltării au început cu un an în urmă, când aleşii au modificat încadrarea drumului de exploatare agricolă „Olteanu” în „drum comunal”. Traseul străbătut de respectiva cale de acces este cuprins între satul Godeni (limita drumului comunal Valea Sucetului) şi municipiul Câmpulung (prin Mărcuş), pe o lungime de 4 kilometri. Finanţarea se realizează prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, Subprogramul „Modernizarea satului românesc”. „Cheltuielile neeligibile, impuse de implementarea proiectului, precum şi cheltuielile de întreţinere şi/sau reparare se suportă din venituri proprii ale bugetului local.”, redăm din hotărârea aprobată pe 27 martie 2017. Cofinanţarea a fost aprobată la nivelul a 81.434 lei, reprezentând 3,25% din valoarea totală a proiectului. 

Valoarea totală a investiţiei se ridică la 2.505.845 lei, din care construcţii - montaj, 2.312.646 lei. Lucrările propuse constau în: =2.400 metri de drum cu platforma de 5 metri; =7 podeţe tubulare Dn 1.000 mm, cu lungimea de 5 metri; =un podeţ tubular Dn 1.000 mm, cu lungimea de 6 metri; =şanţ pereat pe lungimea de 2.400 metri; =7 platforme de întâlnire. Unul dintre aleşi, Constantin Costea, a făcut o observaţie, la acea vreme, cum că drumul s-a îngustat pe alocuri, din cauza unor cetăţeni care au intrat cu gardurile pe proprietatea publică. În consecinţă, „ce ne facem cu proprietăţile cetăţenilor, acolo unde nu iese lăţimea de 5 metri?”, a vrut să ştie consilierul Ion Aldea. Nu numai lăţimea a stârnit nedumeriri din partea unor reprezentanţi ai puterii decizionale a localităţii, ci şi lungimea. Sesizând că materialul de şedinţă specifică 2.400 de metri, acelaşi ales a vrut să ştie ce soartă va avea diferenţa până la 4.000 de metri. Primarul a arătat atunci că, deocamdată, încearcă obţinerea finanţării pentru primul tronson, urmând ca restul, care, de asemenea, are nevoie de reabilitare, să facă obiectul unei cereri de suplimentare înaintate ministerului. Drumul Olteanu este foarte important pentru localitate, pentru că, asfaltându-se şi circulându-se în condiţii decente pe el, sătenii reduc distanţa până la Câmpulung.

Aleşii au alocat mai puţin de un sfert din suma necesară reparării drumului din Malu. Diferenţa este aşteptată de la Consiliul Judeţean

La întrunirea din 29 ianuarie 2018, au existat reclamaţii la adresa arterei principale care străbate localitatea, exprimate de consilierul Tănase, care a propus ca din partea Consiliului Local şi a Primăriei, să se înainteze o solicitare CJ Argeş, pentru repararea drumului judeţean, care „este un dezastru, mai ales în punctele Zăvoi, la Capu Piscului şi spre Malu.” Iar „drumul pe Calea Malului - a completat Ion Aldea -, spre Vasile Pătru, pe unde s-a băgat conducta de apă, s-a îngustat, mai ales în punctele la Toma Rădulescu şi la Godea ar trebui să se pună nişte piatră.”

Drumul judeţean în satul Malu are aspectul unei uliţe de ţară, de pământ cu bolovani. „Îmi pare rău că lumea nu ştie. „Nu faci nimic!”, reclamă oamenii. Dar nu este drumul nostru.” Pentru reparaţia căii de acces din Malu, primarul Ion Pădureanu, decis s-o întreprindă pe cont propriu, cu bani din bugetul local, a mers la instituţia care administrează drumurile judeţene, în ideea de a obţine acceptul să intervină asupra lui. „Doamna director, am băgat grederul, am băgat piatră, am lucrat pe el, daţi-mi măcar 200 de milioane să fac în comună ceva.”, a încercat acesta s-o convingă pe şefa de la Drumuri să-l ajute. Bugetul pe 2018 este al doilea, din păcate, care n-a văzut niciun leu de la instituţia judeţeană. 

 

La nivel local s-au prevăzut nişte bani pentru asfaltarea drumului în centrul satului Malu. Cei 100.000 de lei nu sunt de ajuns, dar, potrivit precizărilor primarului, la şedinţa de aprobare a bugetului, erau promisiuni de la Consiliul Judeţean pentru diferenţa de 350.000 de lei. Şi dacă se face reabilitarea drumului în satul Malu, în cadrul lucrării se va realiza şi zidul de sprijin cerut cu insistenţă de consilierii reprezentanţi ai aşezării din această parte a localităţii. 

The most visited gambling websites in The UK