Menu
TRAFIC

Pe primarul Marian Toader drumurile îl vor costa, în 2018, 4,48 milioane de lei

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 548

b_400_250_16777215_10_images_2278_grecia6.jpgAutorităţile de la Lereşti au la dispoziţie, în anul 2018, un buget local estimat, în momentul aprobării lui - formalitate îndeplinită de administraţiile publice muscelene în luna februarie -, la 4.135.910 lei. „Grosul” acestor venituri este direcţionat către funcţionarea Primăriei şi a serviciilor subordonate, care au nevoie pentru activitatea curentă de 3.952.910 lei. Diferenţa rămasă, 183.000 lei, se adaugă excedentului, adică economiilor adunate la buget în anii trecuţi, în sumă de 5.100.000 lei, bani care vor servi investiţiilor programate în acest an. Aşadar, rezerva aflată la dispoziţia primarului Marian Toader pentru lucrările, dotările şi documentaţiile unor viitoare proiecte se apropie de 5,3 milioane de lei, 53 de miliarde, în banii vechi. Noi vom prezenta în continuare cum se prezintă situaţia încasărilor şi cheltuielilor Primăriei Lereşti, pe care şeful Executivului a înaintat-o redacţiei noastre, ca răspuns la o solicitare formulată în baza Legii liberului acces la informaţiile de interes public.

Aleşii de la Lereşti şi-au propus încasări de aproape 40 de miliarde de lei vechi

După cum am precizat anterior, cea mai mare parte a veniturilor pe care le ţinteşte echipa lui Marian Toader a le obţine, în valoare de 3.952.910 lei, susţin funcţionarea administraţiei publice locale. De unde provin aceşti bani? 

*Impozit pe venit (impozit pe venit - proprietăţi imobiliare): 38.000 lei; 

*Cote şi sume defalcate din impozitul pe venit (cote defalcate din impozitul pe venit - 804.000 lei; sume defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrare - 617.000 lei): 1.421.000 lei;

*Impozite şi taxe pe proprietate: 911.000 lei, care au ca sursă de încasare: 

-impozitul pe clădiri persoane fizice - 154.000 lei;

-impozitul pe clădiri persoane juridice - 528.000 lei;

-impozitul pe teren persoane fizice - 92.000 lei;

-impozitul pe clădiri persoane juridice - 11.000 lei;

-impozitul pe teren extravilan - 78.000 lei;

-taxe judiciare de timbru - 24.000 lei;

-alte impozite şi taxe pe proprietate - 24.000 lei.

*Sume defalcate din TVA (sume defalcate din TVA pentru finanţarea cheltuielilor descentralizare la nivelul comunelor): 1.251.910 lei;

*Taxe pe utilizarea bunurilor: 183.000 lei;

*Alte impozite şi taxe fiscale: 17.000 lei; 

*Venituri din proprietate: 37.000 lei; 

*Venituri din prestări servicii şi alte activităţi: 184.000 lei; 

*Amenzi, penalităţi: 86.000 lei (din care amenzi de circulaţie: 37.000 lei, alte amenzi: 49.000 lei);

*Subvenţii de la bugetul de stat (subvenţii pentru ajutorul de încălzire pentru populaţie): 7.000 lei. 

Administraţia publică şi asistenţa socială consumă cei mai mulţi bani

Cât încasează Primăria cheltuieşte pentru salariile personalului din Primărie şi domeniile administraţiei publice locale, bunuri, servicii, asistenţă socială şi alte cheltuieli din sfera funcţionării sectorului bugetar al comunei. Pe categorii de cheltuieli, iată cum se împart cei 3.952.910 lei: 

*Administraţia publică locală: 1.601.000 lei (cheltuieli de personal - 1.283.000 lei, bunuri şi servicii - 318.000 lei);

*Ordine publică şi siguranţă naţională: 20.000 lei (cheltuieli de personal - 15.000 lei, bunuri şi servicii - 5.000 lei);

*Învăţământ: 236.610 lei (cheltuieli de personal - 15.000 lei, bunuri şi servicii - 173.000 lei, asistenţa socială - 48.610 lei);

*Cultură, recreere şi religie: 153.000 lei (cheltuieli de personal - 50.000 lei, bunuri şi servicii - 73.000 lei, alte cheltuieli - 30.000 lei);

*Asistenţa socială: 1.301.300 lei (cheltuieli de personal - 627.000 lei, bunuri şi servicii - 30.000 lei, asistenţa socială - 644.300 lei);

*Serviciile şi dezvoltarea publică: 435.000 lei (cheltuieli de personal - 196.000 lei, bunuri şi servicii - 239.000 lei);

*Protecţia mediului: 191.000 lei (bunuri şi servicii - 191.000 lei);

*Drumuri: 15.000 lei (bunuri şi servicii - 15.000 lei).   

2,2 milioane lei, cheltuiala salarială a Primăriei Lereşti 

Întrucât am menţionat mai înainte cuantumul cheltuielilor de personal pe fiecare domeniu de activitate, totalul fondului de salarii, incluzând plata cuvenită asistenţilor personali şi naveta decontată cadrelor didactice, se ridică la 2.186.000 lei. Pe sectoare din administraţia publică: 

*Autorităţi publice: 1.283.000 lei (fond de salarii); 16 (posturi aprobate); 13 (posturi ocupate);

*Ordine publică şi siguranţă naţională: 15.000 lei (fond de salarii); domeniu reprezentat de Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă al comunei;

*Cultură, recreere şi religie: 50.000 lei (fond de salarii); 1 (posturi aprobate); 1 (posturi ocupate);

*Asistenţă socială: 57.000 lei (fond de salarii); 2 (posturi aprobate); 1 şi o jumătate de normă (posturi ocupate);

*Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică: 196.000 lei (fond de salarii); 5 (posturi aprobate); 5 (posturi ocupate); 

Fondul de salarii total aferent celor 20 de posturi şi o jumătate de normă ocupate, din cele 24 aprobate, se cifrează la 1.601.000 lei. Adăugăm acestei cheltuieli salariale cei 15.000 lei care vor susţine plata navetei dascălilor şi indemnizaţiile asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap, 16 din cei 21 aprobaţi, remuneraţi cu 570.000 lei. Alţi 585.000 lei, în completarea sumei amintite mai înainte, care fac ca fondul de salarii necesar administraţiei publice locale în acest an să se apropie de 2,2 milioane de lei. 

Drumurile, cele mai costisitoare investiţii 

Să spunem ceva şi despre programul de dezvoltare al localităţii, în care va fi investit excedentul substanţial al bugetului local, în valoare de 5.100.000 lei, completat cu 183.000 lei folosiţi din încasările prognozate în 2018. 

*În domeniul Învăţământului, 15.000 lei vor fi utilizaţi pentru plata proiectului de reabilitare a Grădiniţei din satul Voineşti; 

*Următoarele trei propuneri de investiţii sunt în domeniul „Culturii, recreerii şi al religiei”. Prima dintre acestea: 5.000 lei au ca destinaţie achiziţia unei cortine pentru Căminul Cultural Voineşti;

*Aceluiaşi domeniu îi aparţine lucrarea de reabilitare şi modernizare a Căminului Cultural Lereşti, estimată la 290.000 lei; 

*92.000 lei, rezervaţi în acelaşi capitol, vor fi folosiţi pentru modernizarea platformei Căminului Cultural Lereşti; 

*Trecem la capitolul „Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică”, unde există patru obiective de realizat. Primul, proiectul de alimentare cu apă în Poduri, pentru care s-au prevăzut 20.000 lei; 

*Reabilitarea unui grup sanitar beneficiază de o alocare de 41.000 lei;

*Lista continuă cu o documentaţie - proiectul platformei târgului săptămânal - care va costa, după aprecierile autorilor bugetului, 20.000 lei.

*Domeniul „Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică” este încheiat de investiţia de extindere a reţelei de alimentare cu gaze naturale, pentru care s-au pus de-o parte în buget 150.000 lei. 

*Capitolul „Protecţia mediului” conţine trei lucrări de canalizare: extinderea reţelei în satul Voineşti - 90.000 lei; proiectul extinderii reţelei de canalizare în satul Pojorâta şi pe strada Ţarina - 70.000 lei; achiziţia pompei de canalizare ST1 Marineşti - 10.000 lei;

*Cel mai costisitor capitol al bugetului pe 2018, în plan investiţional, îl reprezintă „Transporturile”, cu patru poziţii de lucrări la capitolul infrastructură. Primul obiectiv, susţinut cu 197.000 lei, priveşte modernizarea drumurilor de interes local Şotcan, Axintescu, Moraru şi Valea Mărului; 

*192.000 lei vor fi consumaţi pentru pietruirea drumului de interes local strada ARO, o arteră amenajată pe malul râului, menită să preia traficul de la şi către târgul săptămânal, pentru a decongestiona circulaţia auto pe strada principală; 

*O valoare substanţială, 1.783.000 lei, este alocată modernizării a 11 drumuri de interes local; 

*Şi tot pentru drumuri de interes local de pe teritoriul comunei vor fi utilizaţi alţi 2.308.000 lei. 

Totalul programului de investiţii al anului 2018 se ridică la 5.283.000 lei.

The most visited gambling websites in The UK