Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

În urma lucrătorilor, DN73 a rămas mai sărac ca înainte de reabilitare

  • Written by Diana BUMBENECI
  • Hits: 1106

b_400_250_16777215_10_images_2267_schitu.jpgSă revenim puţin la faimosul drum neterminat, făcut prost, şi bătaia de joc a autorităţilor contractante pe banii publici. Pe lângă faptul că se chinuiesc de atâta timp să îl termine, devenind un drum binecunoscut pentru numărul mare de accidente, atunci când proiectul de pe DN73 a fost făcut, autorităţile competente, dacă aşa le putem spune, au uitat un detaliu important: reconstruirea staţiilor pentru transportul în comun. Indiferent că erau mai ruginite, mai stricate sau deloc, în fiecare loc unde au fost prevăzute, atunci când au început lucrările la DN73, aceste staţii au existat. 

După finalizarea covorului asfaltic, a podurilor mari şi a podeţelor de pe marginea străzii, era necesară şi montarea unor astfel de staţii. Mai mulţi primari se luptă cu instituţiile competente ca să poată obţine fonduri pentru aceste staţii, însă răspunsurile sunt care mai de care mai impertinente. 

La Schitu Goleşti, se vor face trei astfel de staţii

Recent, administraţia locală a comunei Schitu Goleşti a aprobat, printr-un proiect de hotărâre, ca, în acest an, să se investească în construirea a trei staţii pentru mijloacele de transport în comun pe teritoriul localităţii. În ultima şedinţă ordinară a Consiliului din 27 februarie, s-au aprobat indicatorii tehnico- economici pentru acest obiectiv de investiţii. 

Şi înainte au fost, însă cine le-a dărâmat a uitat că mai este nevoie de ele. În proiectele făcute de către experţi, nu se gândeşte nimeni că afară mai şi plouă, mai şi ninge, mai bate şi  vântul sau că mai sunt şi oameni care au nevoie să stea jos în timpul în care aşteaptă mijlocul de transport. Când stai la birou şi faci proiecte este mai greu să te gândeşti şi la cei care au nevoie de un loc de şedere cât aşteaptă maşina. 

Primarul Tudorel Vasile Miriţă, chiar dacă nu are sume uriaşe în buget, s-a gândit la aceste necesităţi şi le va pune în practică alături de administraţia locală. Bineînţeles că demersurile au fost multe şi costisitoare, că doar aşa e legea la noi, după ce că te mai şi fură, te mai încurcă atunci când vrei să faci treabă.

„Pe Drumul Naţional 73, odată cu modernizarea lui, au dispărut nişte staţii de autobuz. Oamenii stau în stradă. Cei care fac naveta în interes de muncă sunt zi de zi în stradă. Stau, efectiv, pe podişcă sau chiar pe carosabil. Acum, dacă cei de la Compania de Drumuri nu au mai făcut aceste staţii, ne angajăm noi să le facem. Vom lua fonduri de la bugetul local. Aprobările şi proiectul costă cât execuţia în sine. Nu se fac oricum. Se fac cu aviz de la Poliţa Rutieră, cu avizul de la Drumurile Naţionale şi ştiţi ce tarife au cei de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Le vom face cu bani numai de la bugetul local. S-au făcut tot felul de intervenţii şi înainte. Mereu… în urma numeroaselor solicitări, s-a răspuns: aşa este proiectul, nu se pot face cu bani de la bugetul de stat, pentru că nu sunt prinse în proiect, dacă le vreţi, le faceţi pe cheltuiala dumneavoastră. Sunt necesare.”, ne-a declarat Tudorel Vasile Miriţă. 

Vă prezentăm în continuare cheltuielile necesare pentru aceste trei staţii pentru mijloacele de transport în comun. 

Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică: 

=Studii de teren: 35.700 lei;

=Proiectare: 59.500 lei;

-Studiu de fezabilitate / documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii şi deviz general: 23.800 lei;

-Documentaţiile tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor, acordurilor, autorizaţiilor: 5.950 lei;

-Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic şi a detaliilor: 2.380 lei;

-Proiect tehnic şi detalii de execuţie: 27.370 lei;

=Organizarea procedurilor de achiziţie: 4.165 lei 

=Consultanţa: 11.900 lei;

-Managementul de proiect pentru obiectivul de investiţii: 5.950 lei;

-Audit financiar: 5.950 lei;

=Asistenţă tehnică: 1.522,40 lei;

-Asistenţă tehnică din partea proiectantului: 761,20 lei;

-Dirigenţie de şantier: 761,20 lei.

Total 112,787,40 lei.

Cheltuieli pentru investiţia de bază: 

=Construcţii şi instalaţii: 152.240,06 lei;

Total: 152.240,06 lei;

Alte cheltuieli:

=Organizare de şantier: 3.806 lei;

=Comisioane, cote, taxe, costul creditului: 2.442,44 lei; 

=Cheltuieli diverse şi neprevăzute: 15.224,01 lei;  

Total: 21.472,45 lei. 

Total 286.499,91 lei, din care construcţii + montaj: 156.046,07 lei. 

Lucrările la cele trei staţii pentru transportul în comun vor demara cel târziu la începutul verii, iar, până la finele anului, vor fi gata în totalitate, acestea fiind primele şi cele mai rapide lucrări pe care administraţia locală le va începe, chiar dacă demersurile sunt lungi şi costisitoare, după câte se pare. 

The most visited gambling websites in The UK