Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Primarul Ţâroiu o mai spune o dată: „O să-i obligăm să dea jos garajele!”

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 2215

b_400_250_16777215_10_images_2266_garaje.jpgPână la sfârşitul lunii martie, a treia variantă a regulamentului de taxare a parcărilor de la blocuri trebuie să fie gata, căci Liviu Ţâroiu este croit să-l pună în aplicare, începând din primăvara lui 2018, în zonele amenajate special în acest scop. Simultan cu acţiunea de încasare a chiriei pe seama spaţiilor de staţionare a autoturismelor, vor continua asfaltarea şi delimitarea cu bordură a vecinătăţilor imobilelor de locuinţe, pentru a creşte veniturile la buget. În contextul „vânătorii” de încasări a bugetărimii Primăriei, a fost abandonată gândirea iniţială, prin care, înainte de a le cere bani oamenilor, se punea la punct teritoriul generator de fonduri, prilej cu care se realiza şi un inventar al parcărilor, se contabiliza şi numărul autoturismelor dintr-un bloc sau mai multe blocuri deservite de o parcare, pentru ca autorităţile să ştie unde va fi cazul să aplice planul B: licitaţii pentru parcelele rămase neatribuite, dorite de familiile care deţin mai mult de o maşină. Într-o lume normală, prin eliminarea garajelor, posibilitate la care face referire şi regulamentul, dar nu cu titlu de obligaţie, ci de opţiune pentru posesorii lor, scutiţi o perioadă de chirie pentru parcare dacă îşi demolează de bună voie coşmeliile, nu s-ar mai justifica licitaţiile care i-au răsculat pe unii dintre aleşi împotriva primarului. Dar cum primarul vrea şi voturi de la orăşenii cu garaje, şi bani cu ghiotura pe seama licitaţiilor câştigate, fireşte, de cei care oferă cel mai mult, aspectul cartierelor nu va suferi o îmbunătăţire de aplaudat, obiectivul lui Liviu Ţâroiu fiind „sporul casei”, nu estetica. 

Reamintim că a doua încercare a edilului nostru de a-şi trece prin Consiliu normele în baza cărora va percepe taxă asupra parcărilor de reşedinţă a fost amânată de el însuşi, din pricina vociferărilor liberale, la unison cu cele social-democrate. Totuşi, temelia pe care se clădeşte un proiect bun, până la urmă, menit a le insufla cetăţenilor siguranţa că au unde-şi lăsa automobilul când revin acasă de la serviciu, se va menţine şi la şedinţa de la sfârşitul lunii martie, nefiind contestată de consilieri. Adică „în parcările de domiciliu, care sunt situate la mai puţin de 30 de metri de frontul imobilelor cu destinaţie de locuinţe, se poate atribui contra cost, pentru folosinţă, câte un loc de parcare pentru fiecare apartament, între ora 16.00 şi ora 08.00 a zilei următoare, de luni, până vineri, şi de sâmbăta, de la ora 08.00, până luni, la ora 08.00, pentru parcarea autoturismelor aflate în proprietate/folosinţă, a căror masă maximă autorizată nu depăşeşte 3 tone. În intervalul orar 08.00-16.00, de luni, până vineri, în parcările de domiciliu, staţionarea autoturismelor este permisă fără plata taxei de parcare şi fără afişarea abonamentului de parcare de domiciliu.” 

Cel mai probabil, taxa de 120 de lei va fi redusă şi va fi adaptată la zonele municipiului

b_400_250_16777215_10_images_2266_garaje1.jpgPrima obiecţie şi, probabil, ceea ce îi interesează pe proprietarii de autovehicule cel mai mult a privit preţul chiriei, considerat prea mare pentru Câmpulung, 10 lei pe lună sau 120 de lei pe an. Mai mult decât la Bucureşti, a comentat liberalul Cristi Creţu, unde, studiindu-se nivelul acestei taxe în toate sectoarele Capitalei, în funcţie de zonă, cea mai mare sumă percepută nu depăşeşte 80 de lei. Iar, la Câmpulung, Liviu Ţâroiu voia să ceară 120 de lei, probabil, inspirat de puhoiul zilnic din parcarea de la Kaufland, mărturie a bunăstării orăşenilor. De la PSD, s-a lansat, prin vocea consilierului Cornel Băjan, o propunere concretă de taxare, având ca model impozitarea în funcţie de zonele municipiului. Locul de parcare în zona A să coste cel mult 100 de lei, în zona B, 80 de lei, iar în zona C, 60 de lei. Peste trei săptămâni, când va avea loc şedinţa Consiliului Local, vom afla dacă s-a ţinut cont de recomandarea colegului de partid al primarului sau s-a găsit o idee mai bună. În mod cert, economistele lui Ţâroiu, grijulii cu lefurile proprii, n-au primit cu bucurie tariful social-democrat, care le desfiinţa „birul” uniformizat la 120 de lei, indiferent că parcarea era în spate la „Iepuraşul” sau la Grădişte.

Este greu de crezut că Ţâroiu va face concesii şi în privinţa licitaţiilor pentru familiile care au mai multe maşini   

Următoarea prevedere a regulamentului, „desfiinţată” verbal de purtătorul de cuvânt al grupului liberal, care, la acest subiect, a fost Cristi Creţu, privea încredinţarea locurilor suplimentare dintr-o parcare familiilor deţinătoare a mai multor maşini prin intermediul licitaţiei. Dacă, în privinţa preţului chiriei, să zicem că Liviu Ţâroiu acceptă reducerea lui din considerente electorale, micşorarea fiind susţinută şi de ai lui, nu numai de opoziţie, în schimb, ne îndoim că renunţă la licitaţii. Căci trebuie să-i iasă şi lui bani din ceva. Din tarif, nu, din licitaţii, nu! Atunci, de ce-a mai moşmondit la parcări dacă nu le exploatează maxim?! Regulamentul, care este întors din nou pe toate părţile în această perioadă, conţine următoarea regulă, în privinţa căreia, repetăm, avem îndoieli că primarul va renunţa la ea: „După atribuirea pentru folosinţă a locurilor de parcare (…), dacă numărul de cereri depuse de persoanele fizice cu domiciliu/reşedinţa în imobilele arondate parcărilor de domiciliu amenajate, care au în proprietate/folosinţă un autoturism, este mai mare decât numărul locurilor rămase libere, Comisia de atribuire/licitaţie a locurilor de parcare va organiza licitaţie publică cu strigare pentru fiecare loc dintre cele rămase libere.”

„Cred că rezolvăm ca pentru fiecare apartament să se aloce un loc de parcare - a precizat primarul Ţâroiu - şi, dacă rămân locuri suplimentare, pentru cei care au două-trei maşini, să facem o licitaţie.” „Dar este aberant să faci licitaţie pentru un loc de parcare!, a ripostat Cristi Creţu. Putem impune nişte criterii clare, să nu ajungem neapărat la licitaţie şi vă spun de ce. Veţi licita cu cineva care este mai potent decât dumneavoastră financiar şi veţi pierde clar. De ce nu punem criterii pertinente, cum ar fi vechimea în bloc?” Nu s-a luat în considerare acest criteriu, pe motiv că s-a respins în 2012, de când datează prima încercare de a face pace între vecini, închiriindu-le loturile de sub maşini. A doua s-a produs în vara lui 2017, a treia, în februarie 2018, iar a patra şi ultima, este convins Liviu Ţâroiu, va fi în martie 2018. 

Făcându-le concesia cu tariful, care nu va rămâne 120 de lei, şeful Executivului probabil că va menţine licitaţiile pentru cei interesaţi să ia în chirie mai multe locuri. Căci aşa este într-o negociere: laşi tu ceva de la tine, las şi eu ceva de la mine. Or liberalii ar fi vrut ca Ţâroiu să lase numai el, deşi unul de-al lor, Lucian Ionescu, a apreciat că regulamentul copiat după cel aplicat la Oradea se apropie mult de ceea ce are nevoie Câmpulungul. 80-90% este ceea ce îi trebuie municipiului. Nici la 30% nu se apropie, şi-a contrazis colegul de partid Cristi Creţu, lăsat în aşteptare în chestiunea atribuirii parcărilor în plus.          

Dacă Primăria lasă chiria în seama asociaţiilor, o mai vede tot cum vede Edilul banii pentru apă şi canal

A treia nedumerire: ce taxăm, că nu sunt parcările gata? Nefiind delimitate încă, Primăria n-are ce atribui cetăţenilor. „O să încep să marchez - a anunţat Liviu Ţâroiu, la şedinţa din 28 februarie 2018 -, două asociaţii le-am făcut şi marchez încă trei asociaţii. Începem unde avem amenajat. Dacă vreţi să aşteptăm până le avem pe toate amenajate, înseamnă că amânăm. Din 2012, tot încercăm şi n-a fost nimeni de acord. Oamenii cer locuri de parcare.” Prin urmare, taxarea se aplică progresiv, cum se finalizează o parcare, pentru ca administraţia să înceapă să încaseze cât mai curând. 

Să spunem ceva şi despre garaje, pomenite şi ele în regulamentul parcărilor, dar nu cu titlu de „sperietoare”, ci ca facilitate oferită de autorităţile locale, constând într-o gratuitate la parcare, un anumit număr de ani, de care se vor bucura câmpulungenii care îşi ridică din proprie iniţiativă magherniţele de pe domeniul public. Liberalii au fost cei care au propus cinci ani fără plata chiriei pentru locul de parcare şi tot ei s-au răzgândit primii, pe motiv că au fost suficient avantajaţi, permiţându-le să aibă garaj. Dar ca să fie încurajaţi să renunţe la el, pentru că, odată şi odată, tot se va ivi un primar în stare să dispună demolarea tuturor coşmeliilor, fără excepţie, aleşii au pus în regulament această clauză isteaţă: loc de parcare gratuit o perioadă pentru cei care demontează garajul fără presiuni din partea Primăriei. 

Totuşi, a insistat Cristi Creţu, interesat să afle care va fi soarta şandramalelor în viitorul apropiat, „ce facem cu garajele, că nu s-a vorbit deloc?” „Nu vorbim încă de garaje, a replicat Liviu Ţâroiu, care, totuşi, a vorbit, că n-a avut încotro. Acolo unde vom amenaja parcări, s-ar putea să facem intervenţie, este o gândire a mea, ca să le desfiinţăm şi să facem parcări în locul lor.” „Nu vorbim despre garaje, dar în tot regulamentul facem referire la garaje.”, a continuat dialogul Creţu. „Dacă le desfiinţăm, trebuie să le asigurăm un termen.”, a precizat primarul. „Ca să evităm aceste discuţii şi vorbesc în primul rând pentru Vişoi, unde sunt nenumărate garaje, decizia va fi a dumneavoastră în privinţa a ceea ce veţi face cu ele. Locuri de parcare se pot face şi sunt multe zone unde s-au identificat acele locuri de parcare. Dacă există comunicare între noi şi dumneavoastră, le putem pune în aplicare. Iar aceste discuţii referitoare la un loc - două nu vor mai exista, fiindcă toţi vor avea locuri de parcare dacă le şi facem. Sunt oameni care au început să-şi dea jos garajele. Unii şi le-au dat, alţii, nu. La mine, în faţa blocului, unul şi-a dat garajul jos, celălalt, nu. Ce se va întâmpla? Rămânem cu unul dat jos, şi celălalt, nu?”, a forţat Cristi Creţu un răspuns de la Liviu Ţâroiu, care n-a avut nicio ezitare când a afirmat: „O să-i obligăm să le dea jos!” Iar pe locul eliberat vor fi construite parcări. 

Cine se încăpăţânează să-şi păstreze garajul trebuie să ştie că nu este acceptat la procedura de atribuire a locurilor de parcare. În răgazul rămas până la votul de la finele lunii martie, administratorii asociaţiilor de proprietari vor fi convocaţi, pentru a patra oară, la o şedinţă, la Primărie, pe subiectul acestei primăveri, iar comisiile de specialitate ale Consiliului Local se vor reuni ca să corecteze regulamentul. În plen a fost contestat şi rolul asociaţiilor de proprietari, de încasatori ai taxei de parcare, pe care o vor vărsa Primăriei, dată fiind experienţa tristă pe care o are Edilul cu aceşti intermediari veşnic restanţieri la plata apei şi canalului. Din acest motiv, au fost aleşi care au considerat că este o greşeală să li se permită administratorilor să colecteze chiria de la cetăţeni, când omul o poate achita el la ghişeul instituţiei, odată cu impozitele pe casă, pe maşină şi taxa la gunoi. 

 

The most visited gambling websites in The UK