Menu
TRAFIC

Directoarea economică Violeta Iarca, premiată de primar pentru activitatea de succes din 2017, s-a bâlbâit puternic la cheltuielile cu personalul

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 686

b_400_250_16777215_10_images_2264_fonduri-de-salarii-din-primarie.jpgFondurile de salarii ale bugetărimii Primăriei şi instituţiilor subordonate, corectate pe plus 

Fondul de salarii al Primăriei Câmpulung şi serviciilor subordonate a fost atât de tare „zăpăcit” de batalionul contabilicesc al instituţiei, încât şi cei care trebuiau să ridice mâna, pentru încuviinţarea lefurilor de bază, au fost băgaţi într-o ceaţă densă, neridicată nici după cel de-al doilea vot dat asupra bugetului aproape respins de Finanţele Publice. Ce să mai înţeleagă cetăţeanul care, dezgustat complet de destinaţia banilor plătiţi la casieria instituţiei, invizibili pe teren, contribuie cu conştiinciozitate la procentul satisfăcător de încasări, de aproape 90%, total nemeritat de o administraţie publică locală puternic încercată de amatorismul manifestat până şi de ocupanţi ai unor poziţii cheie.  Aşa cum este directorul economic Violeta Iarca, ale cărei scăpări au readus bugetul local pe ordinea de zi a Consiliului Local la şedinţa din 28 februarie 2018, la 12 zile distanţă de votul acordat prima dată, într-o întrunire de îndată, convocată special pentru această formalitate de maximă importanţă. Iarca, pe care n-am auzit-o la dezbaterea de săptămâna trecută, să-şi asume erorile, aşa cum a făcut-o omologul său de la Spitalul Municipal, Marinela Cristian, a cărei recunoaştere a echivalat cu scuze publice pentru disconfortul produs colectivului unităţii medicale şi comunităţii câmpulungene, a „patinat” de la bun început pe subiectul profund deranjant al lefurilor. Atât de mult l-a învârtit şi sucit, încât n-au mai ştiut nici consilierii ce votează. Hai să zicem că în ceea ce priveşte raportarea la pragul maxim impus de lege, de 97% încasări proprii, doi ani la rând, ca să ai prevederi nerestricţionate în al treilea an, a riscat, pe motiv că Fiscul ba ar fi ţinut cont, ba n-ar fi ţinut cont de procentul de realizări. Deşi nu trebuia să rişte, neştiind cu ce toane se trezeşte Fiscul dimineaţa. Ne vine greu a crede că cel mai mare specialist în cifre al lui Liviu Ţâroiu n-a ştiut ori nu s-a priceput, de vreme ce bugetul anului trecut tot de ea a fost lucrat şi n-au fost probleme cu Finanţele Publice. Dar să greşeşti când calculezi salariile la Asistenţă Socială, „pierzând” peste 8 miliarde de lei vechi pe traseul dintre capitolele bugetului local, este dovadă de neatenţie şi, mai mult decât atât, neglijenţă, care creşte proporţional cu mărimea chenzinei. Care, în cazul Violetei Iarca, se ridică la 10.070 lei, salariul de bază, fără sporul din proiectele europene.  

Fondurile de salarii erau modificate pe plus încă de la şedinţa de aprobare a bugetului. Nimeni n-a suflat o vorbă în spaţiul public 

Economistele Primăriei, aflate în subordinea fostei contabile şefe a Primăriei Dragoslavele, n-au fost prinse pe picior greşit doar la şedinţa ordinară a Consiliului Local din 28 februarie 2018, când s-au supus aprobării fondurile de salarii revizuite. Primele semne că nu sunt în stare să prezinte nişte calcule impecabile din prima s-au manifestat chiar la şedinţa de aprobare a bugetului local din 16 februarie 2018. La acel moment, crucial pentru Câmpulungul anului 2018, preşedintele de şedinţă, unul şi acelaşi cu preşedintele Comisiei de Buget-Finanţe a Consiliului Local, Constantin Ivan, a anunţat o erată la documentaţia de şedinţă înaintată aleşilor spre studiu şi vot. O astfel de listă care corecta sau completa sume din conţinutul bugetului a existat şi în 2017, în sensul că aducea un adaos de propuneri de investiţii. Deci, era de bine. Şi data aceasta, tot de bine era erata, în sensul că se umflau fondurile de salarii, numai că nimeni dintre cei în mâinile cărora a ajuns hârtia n-a suflat o vorbă despre acest lucru. 

Primarul Liviu Ţâroiu, care a ţinut să prezinte conţinutul acestei extensii a bugetului, s-a limitat, vicleneşte, numai la ce i-a convenit. Adică la propunerile de alocări financiare la achiziţii şi dotări recomandate la dezbaterea publică a bugetului, precum şi la şedinţa reunită a comisiilor de specialitate ale Consiliului Local. Vă reamintim acel moment, pe care altfel îl cântărim acum, când aflăm că partea a doua a eratei conţinea o săltare a fondurilor salariilor de bază, despre care n-a scăpat o vorbuliţă în spaţiul public. „În urma ultimei discuţii pe care am avut-o cu toate comisiile, am mai alocat câteva sume: pentru Zilele Centenarului, eveniment care era prins în lista noastră de manifestări, fără a avea precizată o sumă, am alocat 50.000 de lei. Am alocat pentru cumpărarea de locuinţe de pe piaţa liberă sau, dacă nu vom găsi oportunitatea, să cumpărăm două module pentru oamenii străzii, circa 100.000 de lei. Sperăm să avem posibilitatea să luăm de la ANAF, de la bănci, apartamente, ca să nu avem probleme. Am mai alocat la două şcoli, la Şcoala nr.3 şi la „Dan Barbilian”, câte 10.000 de lei, pentru a dota cu  tribune cele două săli de sport care, în momentele de competiţie, nu au posibilitatea de a avea spectatori.”, a dezvăluit Liviu Ţâroiu ce suna electoral din erată, completat de preşedintele Ivan: „Potrivit Direcţiei Economice, s-a mai făcut o completare de 362.000 lei pentru Asistenţă Medicală şcolară, începând de la 1 martie 2018. Şi a scăpat o solicitare din partea Compartimentului Investiţii pentru un GPS, un echipament pentru măsurători topo, stereo necesare diferitelor documentaţii, care trebuie făcute de Primărie, având personal calificat pentru asigurarea acestui serviciu.”

Şi asta a fost tot. Ca să aflăm, 12 zile mai târziu, când în Consiliul Local au ajuns alte fonduri de salarii, pe plus, că, de fapt, sumele mărite erau în erată! Erată pe care grupul PNL susţine că n-a văzut-o, la ei neajungând acest document pentru a-l studia şi vota în cunoştinţă de cauză. Altfel spus, neavând noile cifre în faţă, liberalii şi probabil că şi ceilalţi de la PSD, ALDE şi PAM au aprobat, pe 16 februarie, bugetul aşa cum îl ştiau din mapa transmisă lor. Pentru că erata nu le-ar fi fost comunicată, iar public s-a prezentat ce v-am arătat mai înainte. Fără fonduri de salarii. Exceptând Asistenţa Medicală.

Directoarea economică a pierdut pe traseu salariile de la Asistenţă Socială

Când a ieşit la iveală această stratagemă curioasă? La reaprobarea bugetului, de nevoie, la ordinul Finanţelor Publice, care au obligat Primăria să-şi corecteze greşelile. Atunci, au scos capul în lume şi fondurile de salarii mai umflate decât erau şi, în timp ce liberalii, singurii care au cerut lămuriri, se întrebau stupefiaţi din ce burţi au fost scoase aceste cifre necunoscute, Iarca şi Ţâroiu strigau la ei că nu ţin cont de erata ghiduşă, care nu s-a arătat tuturor. 

Noi vom arăta mai jos, ca să vedeţi diferenţa între ce s-a propus iniţial şi la ce s-a ajuns într-un final, fondurile de salarii de bază, pe domenii de activitate, fără sporuri, norme de hrană şi alte adaosuri salariale care măresc câştigurile lunare ale beneficiarilor. 

-Aparatul de specialitate al primarului Câmpulungului: 83 posturi aprobate; 4.432.500 lei (fond de salarii); 

4.482.500 lei (suma corectată); diferenţă 50.000 lei;  

 

-Serviciul Poliţia Locală: 37 posturi aprobate; 1.609.950 lei (fond de salarii);

 

-Serviciul Public de Evidenţă a Persoanelor Câmpulung: 14 posturi aprobate; 552.000 lei (fond de salarii); 

579.600 lei (suma corectată); diferenţă 27.600 lei; 

  

-Serviciul Public Administraţia Domeniului Public şi Privat: 121 posturi aprobate; 4.695.000 lei (fond de salarii);

 

-Muzeul Municipal Câmpulung: 19 posturi aprobate; 552.100 lei (fond de salarii); 

562.260 lei (suma corectată); diferenţă 10.160 lei; 

 

-Biblioteca Municipală Câmpulung: 9 posturi aprobate; 350.000 lei (fond de salarii);

 

-Casa de Cultură „Tudor Muşatescu”: 7 posturi aprobate; 224.400 lei (fond de salarii); 

229.900 lei (suma corectată); diferenţă 5.500 lei; 

 

-Serviciul Public de Asistenţă Socială Câmpulung: 88 posturi aprobate; 1.766.000 lei (fond de salarii); 

2.621.500 lei (suma corectată); diferenţă 855.500 lei;  

 

-Spitalul Municipal Câmpulung: 613 posturi aprobate; 28.500.000 lei (fond de salarii); 

26.700.000 lei (suma corectată); diferenţă -1.800.000 lei;  

 

-Spitalul de Pneumoftiziologie Câmpulung: 98 posturi aprobate; 4.838.800 lei (fond de salarii); 

4.718.800 lei (suma corectată); diferenţă -120.000 lei; 

 

-Învăţământ: 704,39 posturi aprobate; - (salariile au fost preluate de către Inspectoratul Şcolar); 

 

-Serviciul Asistenţă Medicală, Medicină Dentară: 15 posturi aprobate; 854.810 lei (fond de salarii); 

1.171.310 lei (suma corectată); diferenţă 316.500 lei. 

Toate diferenţele pe care vi le prezentăm sunt erori ale Direcţiei Economice a Primăriei Câmpulung, exceptând cazul spitalelor, unde plusurile având la bază majorarea salarială de la 1 martie au fost însuşite de reprezentantele lor. Erata contestată de PNL, care n-a văzut-o la şedinţa de buget din 16 februarie, prin care s-au corectat pe plus sumele enumerate mai jos, nu cuprindea, însă, greşeala serioasă de la Asistenţa Socială a Primăriei. La votarea bugetului, pe 16 februarie 2018, fondul de salarii de la serviciul condus de Cătălin Bădiţa nu conţinea decât indemnizaţiile asistenţilor personali, nu şi salariile aparatului propriu al Serviciului Public de Asistenţă Socială. Noroc că Fiscul a întors bugetul şi, astfel, oamenii lui Bădiţa îşi primesc lefurile! „Varza” din hârtiile şi explicaţiile directoarei economice nu se limitează la scăparea unor „amărâte” de remuneraţii. În documentaţia prezentată la dezbaterea publică a bugetului, cifrele salarizării la Asistenţă Socială erau mult rotunjite: 896.000 lei - cheltuiala de personal cu aparatul propriu SPAS şi 1.800.000 lei - indemnizaţiile asistenţilor personali. În bugetul corectat, în care indemnizaţiilor în valoare de 1.766.000 lei li s-au adăugat salariile aparatului propriu, acestea sunt 855.500 lei. Nu şi după socoteala şefei Economicului, care spune aşa: „La Serviciul de Asistenţă Socială a fost o sumă de 1.766.000 lei pentru un număr de 88 de posturi. Atunci s-a omis ca aparatul propriu să se includă la asistenţii personali, ca salarii de bază. Am constatat această inadvertenţă şi am remediat-o. La cei 1.766.000 lei trebuiau adăugaţi 830.000 lei (n.r. care la dezbatere erau peste 890.000 lei!), care reprezentau salariile aparatului propriu al Serviciului de Asistenţă Socială. Funcţionarii publici de la Asistenţă Socială. Banii au fost în buget, dar n-au fost prinşi în anexe.”

Fondul de premiere, interzis prin lege, vârât în cel de salarii 

Singurul lucru care nu este o scăpare, ci un gest bine ticluit, este fondul de premiere de 50.000 de lei, aflat la dispoziţia lui Liviu Ţâroiu, din care acesta avea de gând să-i recompenseze pe angajaţii loiali. Culmea este că legea interzisese astfel de premieri înainte ca ai noştri să pună de-o parte banii în bugetul lui 2018! Prin urmare, treziţi în ultimul ceas, specialiştii în corecturi de buget au anulat fondul de premiere, însă banii, cei 50.000 de lei, i-au trecut la fondul de salarii, pe principiul că „nimic nu se pierde, totul se transformă. Restul sunt greşeli „vechi”, îndreptate cu două săptămâni înainte, prin misterioasa erată.

Angajaţii premiaţi de Liviu Ţâroiu în 2017

-Violeta Iarca (director economic) - 1.450 lei;

-Niculina Butculescu (secretar-dactilograf la Serviciul Juridic) - 1.450 lei;

-Marian Neagoe (referent Consiliere Romi) - 1.450 lei;

-Mariana Diana Bercaru (Asistenţa Socială) - 1.450 lei;

-Maria Mirabela Grigore (Asistenţa Socială) - 1.450 lei;

-Daniela Georgiana Oinu (Asistenţa Socială) - 1.450 lei;

-Mugurel Minciună (şofer şi consilier la Cabinetul Primarului) - 1.000 lei;

-Lucreţia Mitoi (şeful Serviciului Administrare Venituri) - 1.000 lei;

-Bogdan Popescu (inspector la Investiţii şi Achiziţii Publice) - 1.000 lei;

-Ramona Simion (şeful Serviciului Resurse Umane) - 1.000 lei;

-Iuliana Ungureanu (inspector la Programe-Prognoze) - 1.000 lei;

-Carmen Mari Bădulici (inspector la Transport Public Local) - 1.000 lei;

-Vasilica Constantinescu (inspector la Buget-Contabilitate) - 1.000 lei; 

-Clara Maria Moroe Ferigeanu (inspector la Serviciul Juridic) - 1.000 lei;

-Olguţa Istodor (Evidenţa Persoanelor) - 1.000 lei;

-Daniela Buzescu (inspector la Investiţii şi Achiziţii Publice) - 700 lei;

-Mihaela Barbu (inspector la Administrare Venituri) - 700 lei;  

-Iuliana Husea (inspector la Buget-Contabilitate) - 700 lei;

-Veronica Vasile (Evidenţa Persoanelor) - 700 lei;

-Cristina Baştea (Evidenţa Persoanelor) - 500 lei;

-Tania Popa (inspector la Buget-Contabilitate) - 500 lei;

-Antonia Veronica Ioniţescu (inspector la Programe-Prognoze) - 500 lei.   

 

 

The most visited gambling websites in The UK