Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

S-au plătit proiecte pentru asfaltarea străzilor, dar nu sunt bani de lucrări, din cauza salariilor

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1572

b_400_250_16777215_10_images_2260_proiecte-primari.jpgO noutate pe care am remarcat-o la dezbaterea proiectului de buget al Câmpulungului, faţă de ediţia precedentă, prima organizată de administraţia PSD: primarul Liviu Ţâroiu i-a permis secundului său să prezinte, în calitate de coordonator al ADP-ului, atribuţie aferentă funcţiei de viceprimar, programul de asfaltări al serviciului public, care, aidoma celui susţinut de Primărie, este destul de subţirel. Ca dezamăgirea să fie mai adâncă, nici măcar nu se fac toate din înşiruirea cu care primarul a gâdilat timpanele orăşenilor din „satele” municipale, căci banii nu sunt suficienţi  reparaţiei tuturor arterelor pentru care s-au comandat şi plătit proiecte. Motivul, după cum lesne îl anticipaţi, îl constituie salariile conţopiştilor Primăriei, ale căror efecte încep să se simtă puternic în acest an. Paralizarea dezvoltării propuse va atinge şi acest sector sensibil, drumurile, care au fost trecute în buget într-o cantitate, să zicem, aproape mulţumitoare. Numai că, din insuficienţa fondurilor, primarul şi ai lui se vor uita lung la studiile făcute, fiindcă n-au cu ce să plătească asfaltatorii, având de onorat lefuri electorale. Exact ce repetăm din vara trecută, de când a fost lăsat să curgă fără discernământ robinetul creşterilor salariale. Adio, dezvoltare, care nu se va cunoaşte decât în conturile celor care administrează banul public! Liviu Ţâroiu, cu gura lui, a livrat o dovadă în susţinerea afirmaţiei de mai înainte: din cele nouă drumuri, toate amplasate la periferii văduvite de atenţia autorităţilor, dacă va reabilitate două, cel mult trei! Căci n-are cu ce! Ce irită mai tare la absurdul situaţiei în care proiectul de buget conţine o enumerare de uliţe, despre care primarul ştie foarte bine că nu le va asfalta, este că nu avea de gând să dezvăluie acest amănunt „minor”, dacă n-ar fi fost provocat de răzvrătitul partidului pe tema preţului. 6,5 milioane de lei sau, în banii vechi, 65 de miliarde ar reprezenta o avere raportat la ce are de asfaltat. Şi-atunci s-a înfoiat Ţâroiu la colegul rămas în urmă cu tarifele firmelor de asfaltări, cum că resursele alocate de-abia îi ajung pe o măsea, de vreme ce nota de plată totală a fost estimată de proiectant la 24 de milioane de lei! Sau 240 de miliarde de lei vechi, pentru 5 kilometri!

 

ADP are în plan să facă reparaţii capitale ale podului de la Turn, podului de la Gardă şi ale pasarelei de la Autogară

În locul lui Liviu Popescu, Mărgărin Blidaru a „deconspirat” căile de acces pe care ar trebui să vedem, în 2018, echipele de asfaltatori ADP-işti: 13 poziţii, majoritatea parcări, nu străzi, plus două poduri. Iată care sunt acestea: Zăvoiului, Gării, Rujoi, Valea Bărbuşii, cu două tronsoane, Doctor Nicolae Fălcoianu, pe care a mai rămas o porţiune de acoperit cu asfalt, prelungirea Pictor Grigorescu, parcarea Spitalului TBC, curtea Liceului „Dan Barbilian”, parcarea Policlinicii, parcarea de pe strada Alexandru cel Bun, finalizarea parcărilor din Grui, Vişoi şi Flămânda, reparaţii capitale ale podului din Vişoi şi ale podului Braşovului. Plus covoare asfaltice la trotuare: Şoseaua Naţională, care în evidenţele Primăriei figurează pe mai departe sub numele de Mareşal Ion Antonescu, Revoluţiei, Minerului, Maior Giurăscu, Mihai Eminescu, Dumitru Alimănişteanu, pasarela pietonală de la Autogară, General Grigore Grecescu şi Alexandru cel Bun.

În 2018, doar zece „demolaţi”. Restul orăşenilor cu garaje pot sta liniştiţi, că nu-i deranjează nimeni 

O lectură alertă, vicele neavând ce să prezinte firavului public al dezbaterii, întrucât primarul s-a îndurat să-i lase lui Blidaru doar enumerarea de mai înainte, nu şi programul serviciului, pe care, teoretic, îl ghidează. Practic, îl ghidează tot Ţâroiu, care, grijuliu cu coechipierul, să nu rişte o laringită vorbind prea mult, a făcut şi oficiul expunerii investiţiilor ADP, defalcate pe „căprării”: locuri de joacă, unde covoarele elastice vor înlocui pietrişul, iluminat public, din nou parcul din Vişoi, la execuţia căruia aleşii se mocăie de parcă ar ridica un Disneyland, o amărâtă de punte pietonală în Valea Româneştilor, care, după ani de chinuri prin birouri, în sfârşit, se face şi în teren, şi alte câteva mărunţişuri, pe care Ţâroiu i le-a luat lui Blidaru de la gură.

Nu l-a lăsat nici măcar să răspundă la o întrebare adresată de opoziţie lui, referitoare la finalizarea parcărilor din Grui, Vişoi şi Flămânda. Ce înseamnă această finalizare? Primăria se va limita la încheierea lucrărilor începute, în loc să-şi extindă programul de realizare de parcări demolând garajele? Potrivit informaţiei oferite de primar, nu de viceprimar, deşi pe el îl viza interpelarea, în 2018, Primăria nu va mai deranja niciun cetăţean posesor de şandrama metalică, exceptându-i pe cei zece de pe Alexandru cel Bun, ale căror coşmelii blochează înaintarea executanţilor de parcări. Deţinătorii de magherniţe, pe care primarul i-a convins să le ridice, ca să termine parcările la margine de Vişoi, s-au angajat că eliberează domeniul public în luna martie.       

Primarul s-a fălit cu o listă mulţumitoare de străzi, deşi nu asfaltează decât două-trei

În afară de ADP, are şi Primăria propria listă de asfaltări. „Avem o serie de străzi prevăzute pentru execuţie, proiectele sunt deja făcute, sunt străzi în zone marginalizate, Chilii, Drăceşti, Plăieşi, Leculeşti, Boboc, Rujoi, Nedeleşti, Livadiei şi Ion Ţicăloiu. Dintre toate, Ion Ţicăloiu, din Grui, este mai „centrală” şi vrem s-o reabilităm imediat cum terminăm canalizarea, care este în lucru.”, a anunţat primarul. La începutul dezbaterii bugetului, acesta a făcut menţiunea că n-au fost prinşi dintr-o eroare 125.000 de lei pentru finalizarea asfaltării străzilor Valea Tiţei şi Valea Ursului, tot în Mărcuş, la fel ca „suratele” Boboc, Drăceşti şi Plăieşi. Cei 900 de metri ai Văii Tiţei şi cei 750 de metri ai Văii Ursului figurau cu o prevedere iniţială de 750.000 lei. Şi am cam încheiat seria de străzi pe 2018, care, atenţie!, nici aceasta nu se face toată. Maxim două-trei, căci de atât ajung banii prevăzuţi în bugetul Primăriei, 6,5 milioane de lei. Când colegul de partid, aflat în opoziţie cu PNL, i-a imputat costuri din nou supraevaluate, Ţâroiu a „explodat”: „Ştii care e suma din proiecte? Peste 24 de milioane pentru rezolvarea tuturor, 5 kilometri! Două sau trei străzi facem. Atât reprezintă 6 milioane!”

Din păcate, nu suntem în măsură să ne informăm cititorii care vor fi cele două-trei din seria prezentată integral din raţiuni electorale. Ne îndreptăm dinspre periferii către centru, pentru care planurile se prezintă astfel. O dată, amenajarea urbanistică a străzilor Negru Vodă şi Republicii, între Bulevardul „Pardon” şi intersecţia străzilor Negru Vodă şi General Iosif Teodorescu: 1.950.000 lei. „Lucrarea începe imediat, în luna martie, fiind licitată, din capătul bulevardului (n.r. de la Bărăţie), până la sensul giratoriu de la „Dinicu Golescu”. Va include cele două parcuri, Parcul Jurământului şi piaţeta de la Statuia Eroului Necunoscut.”, a informat şeful Executivului. A doua oară, reabilitarea Pieţei Primăriei: 2.740.000 lei. „Avem proiectul deja executat. Avem toate avizele luate, inclusiv de la Culte, şi sperăm ca, imediat ce aprobăm bugetul, să începem documentaţia pentru licitaţie şi apoi execuţia.”, a adăugat acesta. Cum prezentarea era cam sărăcuţă, neavând cu ce să facă mai multe, dacă s-a ajuns ca trei sferturi din veniturile proprii ale Primăriei să intre în cheltuiala de personal, Liviu Ţâroiu a anunţat, deşi sunt luate în calcul doar ca documentaţie, una pe cale să se realizeze, alta realizată, dar care trebuie plătită, reabilitarea spaţiilor pietonale în zona Pieţei Jurământului - terasament, trotuare şi scările de lângă magazinele aflate la parterul blocurilor de la piaţă - şi reabilitarea străzilor Negru Vodă şi Republicii, de la intersecţia cu Poenaru Bordea, până la intersecţia cu Petre Zamfirescu. Ultimele două, nu este cazul să vă entuziasmaţi, sunt cu titlu de studii, nu lucrări în teren. 

Salvează anemica listă de investiţii a lui 2018 şi cele două poduri despre care a început să se discute de la sfârşitul lui 2016. În 2018, ne asigură conducătorul, vom vedea în construcţie sau, mai bine zis, reconstrucţie: podul pe strada General Teodorescu sau „podul ţigăniei”, cum îl ştiu câmpulungenii: 2.010.000 lei; podul pe Şoseaua Naţională, pe care îl plăteşte Ministerul Dezvoltării, Câmpulungul având o contribuţie de 240.000 lei. 

The most visited gambling websites in The UK