Menu
TRAFIC

O maşină care intră în parcare urcă două rânduri de borduri, pentru că aşa a vrut proiectantul

  • Written by Claudiu VIŞAN
  • Hits: 3473

b_400_250_16777215_10_images_2257a_6.jpgPentru cetăţenii posesori de autoturism interesaţi să afle dacă parcările care urmează să fie executate în 2018 vor fi tot cu bordură la intrare/ieşire, răspunsul este „da”. Pentru că aşa prevede proiectul în baza căruia lucrează firma care împarte frăţeşte cu ADP domeniul public din vecinătatea blocurilor, pe care staţionează maşinile proprietarilor de apartamente. Anormalitatea nu derivă numai din prezenţa obstacolelor în calea şoferilor care trag acasă, care, după cum suntem anunţaţi de primar, aceasta este, de fapt, normalitatea în ţară şi peste tot: parcări mărginite de blocurile de piatră pe care se opintesc să le escaladeze roţile automobilelor beneficiarilor. Dacă aşa trebuie să fie, atunci bizareria este întreţinută de maniera de execuţie aplicată de serviciul public al Consiliului Local şi partenerul privat. Adică unii le fac într-un fel, ceilalţi, în alt fel. Statul, fără bordură, privatul, cu bordură. De ce?, aflăm din dialogul purtat între Liviu Ţâroiu şi Lucian Ionescu, din care triumfător a ieşit primarul. Adică nu este cum susţine liberalul, care, probabil, a preluat nişte semnale din teritoriu, de la oameni nemulţumiţi să „încalece” două rânduri de borduri. 

Liviu Ţâroiu: „Proiectantul n-a cedat la soluţia lui. A zis că aşa e corect să fie”

Cu menţiunea că nu ţine să-i răspundă la nedumerirea legată de recentele lucrări de infrastructură rutieră şeful ADP, prezent în faţa consilierilor municipali cu raportul pe anul trecut, neştiind dacă decizia i-a aparţinut lui sau primarului, Ionescu a provocat o discuţie pe marginea soluţiei tehnice aplicate în construcţia şi reabilitarea parcărilor din Vişoi. „Care a fost sensul de a crea o parcare cu două rânduri de borduri, astfel încât o maşină care intră în parcare să urce două rânduri de borduri?”, l-a întrebat liberalul pe primar. „Din fericire, n-a fost hotărârea noastră, am consultat un proiectant, am solicitat un proiect, l-am făcut, l-am aprobat, am avut discuţii pe această temă, inclusiv cu proiectantul, care n-a cedat la soluţia lui. A zis că aşa e corect să fie, fiindcă trotuarul trebuie marcat şi delimitat. Parcarea, la fel, delimitată de borduri şi de toate celelalte. Sunt reguli de proiectare, pe care nu le putem încălca. Prin ceea ce facem noi probabil că nu respectăm toate regulile, că facem şi noi parcări şi nu le marcăm cu borduri şi nu le delimităm de trotuar. Chiar şi eu am avut această intervenţie, când am discutat proiectul, şi i-am cerut proiectantului să facă o renunţare la bordură, dar nu a acceptat.”, a justificat Liviu Ţâroiu ceea ce majorităţii câmpulungenilor li s-a părut o eroare.

„Pot fi marcate cu nişte borduri speciale, cu unghi înclinat, pentru coborâre, şi, eventual, bordurile pe interior, la nivelul asfaltului, dar, din ce am văzut acolo, sunt cumva la înălţime amândouă. Când vine o maşină, nici n-apucă să urce…”, a adăugat liberalul, întrerupt de şeful Executivului. „Nu este aşa.” „Vă rog să mergeţi să vedeţi!”, a insistat acesta. „Am fost, ar fi culmea, dacă am făcut şi recepţia!”, a precizat Ţâroiu. În apărarea reputaţiei profesionale a serviciului pe care îl conduce, Liviu Popescu a afirmat că el a scris în raport numai despre parcările asfaltate de ADP. „Pentru celelalte, este vorba despre un proiect şi o licitaţie care s-a ţinut. Firma care a câştigat licitaţia respectă proiectul.”, a încheiat acesta discuţiile la şedinţa din 31 ianuarie 2018 pe un subiect de care, cu siguranţă, vom avea parte şi în acest an. 

 

The most visited gambling websites in The UK