Menu
TRAFIC

După ce le-au dublat salariile, aleşii le-au redus sarcinile conţopiştilor din Primărie

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 299

b_400_250_16777215_10_images_2242_Clipboard06.jpgCa să nu se mai chinuiască prelungind contractele de închiriere anual, Consiliul Local a aprobat termene de trei ani, respectiv cinci ani ale actelor pentru spaţiile Primăriei ocupate de firme şi pentru balcoanele de la parter

     

Cu excepţia garajelor, pentru care aleşii s-au pus de acord cu o prelungire de un an a contractelor de închiriere a terenurilor ocupate de astfel de construcţii provizorii cu zilele numărate, cel puţin, ne amăgim cu această speranţă alimentată de tratativele purtate de Liviu Ţâroiu cu un prim lot de cetăţeni, deschişi la propunerea acestuia de a înlocui coşmeliile metalice cu parcări amenajate de Primărie, celelalte tipuri de documente din această categorie beneficiază de extensii mult mai consistente. Este vorba despre contractele pentru spaţiile publice închiriate patronilor locali şi suprafeţele din domeniul public ocupate de balcoanele construite de proprietarii de apartamente de la parter. Numai acele balcoane care depăşesc proiecţia celor de la etajele superioare, întrucât, după cum le-a amintit secretarul Nicolae Ghinea consilierilor mai vechi, care au uitat ce au votat în mandatele anterioare, doar acestea sunt taxate de Primărie. Altfel spus, pentru eliminarea unei situaţii discriminatorii între cei care aveau şi cei care n-aveau balcoane, câmpulungenii de la parter care au executat astfel de amenajări încadrate în limitele celor de deasupra nu plătesc chirie. Situaţie care ar trebui reanalizată, s-a susţinut la şedinţa Consiliului Local din 28 noiembrie 2017, în sensul de a fi puşi la plată toţi orăşenii cu balcon făcut pe cont propriu, pentru că ocupă domeniul public. Aşadar, pentru unii dintre actualii legiuitori locali n-ar mai sta în picioare argumentul care i-a determinat pe înaintaşii lor să-i scutească de chirie pe unii dintre cetăţenii de la parter, dezavantajaţi prin lipsa încăperii exterioare locuinţei, construită din considerente de mărire a spaţiului necesar unei familii. 

Funcţionarii vor reface contractele pentru spaţiile Primăriei o dată la trei ani, iar pentru balcoane, o dată la cinci ani 

Reamintim că cele trei puncte vizând prelungirea termenului contractelor de închiriere, procedură pe care funcţionarii implicaţi în această activitate erau nevoiţi s-o parcurgă anual, înnoind, per total, 1.275 de contracte pentru spaţiile Primăriei ocupate de firme, pentru balcoane şi garaje, s-au aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local Câmpulung din 28 noiembrie 2017. La rugămintea Executivului lui Liviu Ţâroiu de a le uşura munca „scribilor” implicaţi în actualizarea actelor de închiriere care, repetăm, se făcea an de an (exceptând balcoanele), consilierii municipali au fost de acord ca extensiile termenelor să fie mai consistente. Adică trei ani pentru întreprinzătorii din municipiu care funcţionează în imobilele statului şi cinci ani pentru balcoane, căci şi aşa au fost făcute pentru totdeauna, prin urmare, prelungirea putea fi chiar mai mare. Doar în cazul garajelor propunerea a fost de un an, pe considerentul că Primăria va continua programul de amenajare de parcări, început în 2017, program care presupune eliminarea magherniţelor ce limitează posibilităţile Primăriei de a satisface toate cererile proprietarilor de apartamente dintr-un imobil, care au dreptul la câte un loc de parcare. Acordarea unui răgaz până la 31 decembrie 2018, zice primarul Liviu Ţâroiu, nu va stopa planurile de demolare a şandramalelor care ocupă, şi prin prezenţa lor, şi prin prezenţa autoturismelor care ar trebui să stea în interiorul lor, nu afară, locuri ce ar putea reveni vecinilor şi fără garaj, şi fără parcare.

Ca să nu existe neînţelegeri, documentele pentru garaje au beneficiat de o nemeritată prelungire cu încă un an, dar, în decursul acestui an, cetăţenilor li se va cere să-şi ridice de pe domeniul public „construcţiile provizorii”. Dacă tot se demolează începând cu 2018, liberalii au solicitat ca,  în acest caz, prelungirea să fie tot de trei ani, de vreme ce există în conţinutul contractelor clauza care permite Primăriei să solicite eliberarea terenului pentru punerea în practică a unui proiect de utilitate publică. Ideea acestora n-a fost împărtăşită de majoritatea social-democrată, care a rămas la părerea exprimată de preşedintele Comisiei de Buget-Finanţe, Constantin Ivan. Şi anume că un an este de ajuns. Plus că exista riscul de a fi întreţinută credinţa cetăţenilor că înlănţuirile de barăci vor dăinui cât lumea în peisajul cartierelor, care, odată scăpate de această „plagă”, vor deveni mai aerisite şi mai luminoase. 

„Avem trei proiecte de hotărâri, care au un conţinut asemănător şi care la comisie (n.r. Comisia de Buget-Finanţe) s-au discutat destul de aprig, pentru că termenele propuse trebuie să ţină cont şi de volumul de muncă al compartimentului de specialitate. De-a lungul timpului, aceste contracte s-au derulat pe un an şi, de fiecare dată, s-a înregistrat, din câte mi-au spus reprezentanţii Primăriei, o pierdere de timp - şi o grămadă de hârtii, a completat Liviu Ţâroiu. La primul subiect, contractele pentru spaţii comerciale şi terenuri, am comunicat şi doamnei director economic, şi celor din compartimentul care urmăreşte această activitate, să se verifice, înainte de a încheia contractele, destinaţia şi modul în care se utilizează, precum gradul de ocupare. Avem 79 de contracte, care trebuie evaluate ca mod de administrare. În cadrul discuţiilor purtate am propus trei ani.”, a explicat Constantin Ivan necesitatea de a diminua volumul de muncă al personalului implicat în activitatea de refacere, în fiecare an, a documentaţiei.  

Lucru care ni se pare firesc: să muncească mai puţin pentru salariile dublate, încasate de o jumătate de an. Din considerente de echitate, grupul PNL, prin preşedintele Bogdan David, a propus o prelungire cu acelaşi număr de ani la toate contractele. „S-a luat în calcul şi această discuţie - a replicat Ivan -, însă sunt cu destinaţii diferite. Dacă la spaţiile comerciale stabilim numai un an, nu-i dăm posibilitatea celui care deţine spaţiul să-şi facă anumite modernizări. Următorul punct: balcoane. Aici nu mai avem ce face. Am zis să facem termenul până la cinci ani, ca să dăm posibilitatea de a actualiza documentele mai rar. Următoarea poziţie: terenuri ocupate de construcţii provizorii, garaje, copertine, căi de acces. Aici se spune foarte clar: sunt construcţii provizorii. Nu vreau să dezvolt subiectul, dar, de această dată, trebuie să spun că cel care se ocupă sau care gestionează compartimentul nu-şi face datoria.” „Corect, ca şi la balcoane.”, a adăugat Ionel State. „Fiind provizorii, le poţi dărâma oricând.”, a intervenit în discuţie Bogdan David. „Atunci, am stabilit că, în cazul acestor construcţii provizorii, decât să intervenim cu alte forme care nu sunt de bun venit, pentru a respecta relaţiile contractuale, un an este suficient. Aceasta a fost gândirea comisiei.”, a continuat explicaţiile Constantin Ivan.  

„În martie veţi continua demolarea de garaje?”, l-a întrebat Lucian Ionescu pe Liviu Ţâroiu, care a informat Consiliul despre succesul negocierilor cu un prim lot de cetăţeni din Vişoi, care au fost convinşi cu vorba bună să renunţe la cutiile metalice. „Da.”, a răspuns ferm primarul, care a explicat că îi permite să ceară demolarea clauza care protejează proiectele de interes public ale administraţiei publice locale. „Dacă le încheiem pe trei ani, nu se dărâmă la fel? Volumul de muncă este mare la peste 800 de contracte.”, a intervenit din nou David, grijuliu cu timpul subalternilor lui Ţâroiu. „Putem să le prelungim şi pe zece ani, pentru că articolul 3 spune că: „În cazurile de retrocedare a suprafeţei de teren respective către fostul proprietar sau către moştenitorii acestuia, precum şi din motive de utilitate publică, în cazul în care Planul Urbanistic o impune sau în alte cazuri legale, intervine rezilierea unilaterală a contractelor de închiriere.” Şi dacă îl prelungeşti pe un an, şi dacă îl prelungeşti pe cinci, tot poţi să-l dărâmi.”, a precizat preşedintele de şedinţă, Ionel State. Spre ghinionul lor, subordonaţii responsabili de redactarea contractelor vor rămâne pe cap cu cele 871 de acte pentru garaje, de care vor trebui să se ocupe anual. Asta în varianta pesimistă în care 31 decembrie 2018 ne prinde cu acelaşi efectiv de magherniţe înşirate pe puţinul spaţiu dintre blocuri.

Astfel, la finele lunii noiembrie, componenţii Legislativului municipal au aprobat prelungirea valabilităţii contractelor de închiriere pentru spaţiile comerciale şi terenurile care aparţin domeniului public al Municipiului Câmpulung societăţilor comerciale, persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale, până la data de 31 decembrie 2020. Se află în această situaţie 79 de contracte, cu precizarea că, în cazul a patru dintre ele, valabile până în primăvara, vara şi toamna lui 2018, termenul va fi extins până în 2021. De asemenea, aceştia au votat prelungirea valabilităţii contractelor de închiriere - 303 la număr - având ca obiect terenuri ce aparţin domeniului public şi privat, ocupat de construcţii cu destinaţia de balcoane, până la 31 decembrie 2022. Şi într-o situaţie, şi în cealaltă este specificată posibilitatea de reziliere unilaterală a contractelor de închiriere „în cazurile de retrocedare a suprafeţei de teren respective către fostul proprietar sau către moştenitorii acestuia, precum şi din motive de utilitate publică, în cazul în care Planul urbanistic o impune sau în alte cazuri legale.” Spre deosebire de garaje şi spaţiile închiriate firmelor, pentru care contractele s-au refăcut anual, ultima prelungire de termen pentru balcoane fusese aprobată în octombrie 2014. Magda BĂNCESCU

The most visited gambling websites in The UK