Menu
TRAFIC

Ţâroiu a obţinut promisiunea Transporturilor că, la anul, vor repara dn-ul câmpulungean

  • Written by Rebeca IOANA
  • Hits: 574

b_400_250_16777215_10_images_2241_Clipboard02.jpg

În cadrul evenimentului de prezentare a GAL Câmpulung, din sala mare a Primăriei, din data de 23 noiembrie, primarul Liviu Ţâroiu aducea la cunoştinţă cetăţenilor prezenţi la întrunirea publică motivul întârzierii sale la şedinţă. Edilul a lipsit la debutul evenimentului deoarece a fost la Ministerul Transporturilor, acolo unde a abţinut aprobarea ca DN 73, care tranzitează teritoriul municipiului, să fie reparat. Este vorba de şoseaua de centură a Câmpulungului, care preia traficul greu de la bariera de la Apa Sărată şi până la Gardă, care cuprinde străzile Grigore Alexandrescu, Mărăşti, Ion Mihalache, I.C. Brătianu, Alexandru cel Bun şi Cuza Vodă. Mai nou, DN 73 a fost declarat drumul care trece prin centrul municipiului, Şoseaua Naţională, strada Negru Vodă, Republicii, Traian şi Calea Braşovului. Dar Ţâroiu a obţinut promisiunea că  Ministerul Transporturilor va reabilita şoseaua de centură, care are o lungime de 11,2 kilometri. „Nu vă ascund. Astăzi am întârziat aici şi îmi cer scuze că am întârziat, că nu am fost de la început, pentru că, probabil, dacă eram de la început, se derula altfel discuţia. Am obţinut aprobarea de la Ministerul Transportului să facem şi DN73, de pe teritoriul Câmpulungului, de la Podul Anei până, la Gardă, să refacem strada, să o modernizăm. Aşa a fost o lege, porţiunea de la Valea Anei, până la Gardă ne-a transferat-o nouă (n.r. Ministerul Transporturilor, în anul 1998), şi, acum (n.r. în 2016), i-am convins să o ia înapoi şi să o repare la anul.”, a declarat primarul Liviu Ţâroiu care este soarta Drumului Naţional 73, care trece prin Câmpulung şi se află într-o stare deplorabilă.

Reamintim că, pe 28 iulie 2016, Marcel Boloş, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a condus o echipă formată din directori de la CNADNR, într-o vizită oficială în judeţul Argeş. Astfel, s-a dat curs invitaţiei lansate de Dan Manu, preşedintele CJ Argeş, Cătălin Rădulescu, deputat PSD Argeş şi vicepreşedinte al Comisiei de Transport şi Infrastructură a Camerei Deputaţilor, şi Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România, de a sosi în judeţ şi a inspecta drumurile cu probleme. Prima discuţie s-a purtat cu preşedintele Dan Manu şi vicepreşedintele Ion Mânzână, după care vizita a continuat în teren, pentru a se constata starea unor drumuri naţionale şi poduri din judeţ: DN 7C - Transfăgărăşan, DN 73C Câmpulung - Curtea de Argeş, DN 65A Costeşti - Roşiori de Vede şi DN 67B Piteşti - Drăgăşani, DN 73 Piteşti - Câmpulung, podul de la Poiana Lacului, dar şi drumul naţional care traversează oraşul Mioveni, drum pe care Primăria intenţiona să îl preia în administrare. 

La Câmpulung, în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local din luna iulie 2016, primarul Liviu Ţâroiu a realizat o scurtă informare despre cele discutate, evident, subiectul care îi interesează pe musceleni: DN 73 Piteşti - Câmpulung - Braşov şi DN 73 C Câmpulung - Curtea de Argeş. „Au fost la Piteşti, i-am adus încoace şi le-am arătat care este şi poziţia mea. Atunci când Câmpulungul a devenit municipiu (n.r. toamna lui 1994), partea din DN 73 aflată pe teritoriul localităţii a preluat-o municipiul, căci aşa era legislaţia la momentul respectiv. Din păcate, DN 73 nu este pe variantă, este pe centru. Am avut o discuţie şi dânsul (n.r. secretarul de stat) mi-a propus să înaintez o situaţie către Ministerul Transporturilor şi CNADNR, prin care să le propunem să preia porţiunea de drum de 12 kilometri aflaţi pe teritoriul municipiului Câmpulung, pentru modernizare. Iar, după ce fac modernizarea, să ne-o restituie modernizată, ca noi să ne ocupăm de întreţinerea ei. Plus transferul ei pe centură. O să fac o intervenţie la minister şi o să am discuţii cu cei de la Compania de Drumuri. Va trebui să dăm o hotărâre de Consiliu, ca să cedăm porţiunea din DN 73 din Câmpulung pentru modernizare CNADR-ului şi Ministerului Transporturilor.”, a anunţat primarul Ţâroiu anul trecut.

Tot anul trecut, în luna august, cel mai important proiect de hotărâre inclus pe ordinea de zi a avut ca obiect propunerea Executivului lansată Consiliului Local de a aproba predarea către administratorul drumurilor de interes naţional şi anume Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A., a sectorului de drum naţional DN 73, aflat pe teritoriul municipiului Câmpulung, între km 42 + 850  -  km 54+050, în vederea modernizării acestuia. Hotărârea a avut la bază raportul Compartimentului Investiţii - Achiziţii din data de 8 august 2016, precum şi expunerea primarului redactată în aceeaşi zi, documente care explicau şi susţineau necesitatea votării transferului porţiunii din DN 73 care traversează municipiul. Liviu Ţâroiu, în calitate de şef al Executivului, trebuia să primească din partea Legislativului împuternicirea de a semna Protocolul de Predare.

Iată cum argumentau cei de la Investiţii, în raportul lor, solicitarea supusă atenţiei Consiliului Local:  „Tronsonul DN 73 (E574), aflat în traversarea municipiului, în lungime de 11,2 km (km 48+850 - 54+050), a fost trecut în administrarea Consiliului Local Câmpulung, în conformitate cu O.G. 43/1997 art.21, alin.2, în 27.03.1998, dată de la care cheltuielile privind lucrările de întreţinere şi de reparaţii au intrat în sarcina municipalităţii. Traseul drumului naţional DN 73 prin municipiul Câmpulung asigură în prezent tranzitul auto pe direcţiile Piteşti şi Braşov, pe străzile Grigore Alexandrescu, Mărăşti, Ion Mihalache, I.C. Brătianu, Alexandru cel Bun şi Cuza Vodă. Acest traseu, reprezentând o variantă ocolitoare a tranzitului auto prin municipiu, preia traficul greu pe direcţia Piteşti - Braşov. În prezent, pe acest tronson de drum se constată defecţiuni caracteristice cum ar fi: cedări ale sistemului rutier, fisuri, crăpături, faianţări, pe aproximativ 90% din suprafaţa carosabilă. Având în vedere proiectul, „Modernizare DN 73 Piteşti - Câmpulung - Braşov km 13+800 - km 42+850; km 54+050 - km 128+250”, aflat în prezent în execuţie, în baza O.G. 43/1997, privind regimul drumurilor vă supunem spre analiză şi aprobare, predarea către administratorul drumurilor naţionale a sectorului de drum aflat pe teritoriul Municipiului Câmpulung (km 42+850 - km 54+050), în vederea modernizării şi aducerii acestuia la standardele de drum European.” Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Drumuri au cerut autorităţilor câmpulungene cei 11,2 kilometri, care străbat Grigore Alexandrescu - Mărăşti - Ion Mihalache - I.C. Brătianu - Alexandru cel Bun, iar aleşii au scăpat astfel de o grijă. De grija reabilitării, care se va face în cadrul unui proiect naţional. 

 

The most visited gambling websites in The UK