Menu
TRAFIC

Economiile făcute la sesiunea de proiecte finanţate din banii câmpulungenilor se vor duce pe „fotbal, box şi alte treburi”

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 242

b_400_250_16777215_10_images_2225_Clipboard03.jpgCum justifică primarul Liviu Ţâroiu intenţia de a mai toca nişte bani care i-au rămas în buget

În relatarea din ediţia trecută despre noua asociaţie din fotbal, care patronează echipa ACS Inter Câmpulung, înfiinţată la impulsul autorităţilor locale, am insistat pe discriminarea practicată de gestionarii bugetului public atunci când cântăresc solicitările de bani provenite de la ONG-urile sportive. Până în 2017, solicitanţii de fonduri publice primeau sprijin financiar de la Primărie numai dacă se asociau cu municipalitatea, care altfel nu putea finanţa diverse proiecte sportive, culturale, sociale ş.a.m.d. Ca să scape de corvoada asocierilor, în această primăvară, oamenii primarului, inspirându-se de la alţii, care au pus în aplicare o lege valabilă din 2005 cu mult înaintea lor, au lansat o sesiune de depunere de proiecte. Cei interesaţi să obţină o finanţare nerambursabilă, cu condiţia de a avea partea lor de contribuţie bănească, se înscriau, proiectele pentru care cereau fonduri erau evaluate de o comisie condusă de viceprimarul Mărgărin Blidaru, după care erau declarate admise sau respinse. Din domeniul sportiv s-au conformat acestei proceduri cinci asociaţii, una de ciclism, două de automobilism, una de fotbal pentru copii şi juniori şi una de motociclism (ultima respinsă). „Legea”, însă, n-a fost pentru toată lumea, favoriţii din fotbalul pentru seniori primind lejer banii, o jumătate de an mai târziu. Cum au bătut la uşa Primăriei, cum s-a găsit finanţarea, care era deja pregătită, ca să poată evolua în Liga a IV-a. Practic, pentru fotbal, banii s-au pus pe masă fără niciun efort din partea asociaţiei, pentru care, chipurile, se organizează a doua sesiune de proiecte, deşi se ştie deja că este câştigătoare. Şefii ei ar putea motiva nerespectarea regulii impuse celorlalţi prin faptul că nu era constituită în lunile aprilie-mai 2017, când Primăria a lansat invitaţia doritorilor să se înscrie, pentru a beneficia de suportul material. Dar, dacă ştiau că au planuri de a înfiinţa o echipă de fotbal, idee care, în mod cert, nu s-a născut peste noapte, aşa cum s-a născut Asociaţia Clubul Sportiv Inter Câmpulung Muscel (care a depus cererea de acordare a personalităţii juridice la Judecătorie pe 13 septembrie 2017, iar pe 14 septembrie 2017 i-a fost admisă), demersul trebuia demarat din vreme, ca să prindă sesiunea de proiecte despre care relatăm. Asta ca să fie echitate între toţi întreprinzătorii din sport, care, iată, nu se află pe picior de egalitate. Ca amărăciunea injusteţii să fie completă, economiile înregistrate la apelul de proiecte din primăvară vor fi consumate cu fotbalul. Primarul Liviu Ţâroiu zice că banii rămaşi, 48.000 de lei, se vor duce pe „fotbal, box şi alte treburi”. Lucru de care ne îndoim, în condiţiile în care fotbalul are nevoie, după estimările viceprimarului, de 50.000 de lei doar în restul din 2017. 

Cu celelalte asociaţii sportive beneficiare de bani publici s-a lucrat la vedere. Cu fotbalul nu se poate   

Magicienii de la Economic au scurs de ultima leţcaie domeniile în care le-au rămas nişte bănişori, ca să găsească finanţare pentru fotbal. De altfel, fotbalul a constituit, pe lângă salarizarea din învăţământ şi dorinţele directorului de carieră Grigore Stănescu, urgenţa rectificării bugetului local de la început de octombrie. Adică modificarea capitolelor bugetare în care intrau şi din care ieşeau bani, la solicitarea şcolilor şi a spitalelor. În cazul fotbalului, solicitarea de a se identifica de urgenţă o soluţie financiară, pentru a ajuta echipa să susţină meciurile din campionatul Ligii a IV-a a venit sigur de la microbiştii nr.1 şi nr.2 ai municipiului, susţinuţi de puterea şi opoziţia unită de aceeaşi pasiune. Sursa găsită de economistele din subordinea lui Liviu Ţâroiu o constituie economiile înregistrate la sesiunea de proiecte din primăvară, la trei din cele patru secţiuni: Tineretul a beneficiat de o alocare de 10.000 de lei, salvată în întregime, prin nedepunerea niciunui proiect; Socialul, de 10.000 de lei, din care i s-au alocat singurului solicitant 9.600 de lei; Cultura, de 100.000 de lei, din care s-au consumat cu cei şapte beneficiari 61.900 de lei; Sportul, de 230.000 de lei, din care au fost accesaţi de cele patru asociaţii solicitante 91.000 de lei. Numai de la Sport rămânea o diferenţă de 139.000 de lei, mai mult decât îndestulătoare pentru a susţine şi un proiect de fotbal pentru seniori. Dacă ar fi existat unul.                                     

Reamintim cine au fost solicitanţii secţiunii Sport:            

=Asociaţia MTB Academy - „Trofeul Muscelului - Lupii dacilor”, ediţia a V-a; valoarea totală a proiectului - 80.000 lei; contribuţie proprie - 59.000 lei (75%); contribuţie solicitată de la bugetul local - 21.000 lei (25%); contribuţia supusă spre aprobare - 21.000 lei; pentru organizarea a două competiţii de ciclism mountain bike, respectiv Etapa a III-a din Cupa Naţională a României pentru amatori şi profesionişti, 15-16 iulie 2017, în cadrul Zilelor Municipiului;  

=Club Sportiv Brothers Motor Sport - „Promovarea municipiului Câmpulung prin automobilismul de performanţă; valoarea totală a proiectului - 70.000 lei; contribuţie proprie - 30.000 lei (43%); contribuţie solicitată de la bugetul local - 40.000 lei (57%); contribuţia supusă spre aprobare - 40.000 lei; pentru organizarea la Câmpulung a două competiţii automobilistice: etapă de rally-cross, în perioada 22-23 iulie 2017; etapă din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, în perioada 22-24 septembrie 2017; 

=Asociaţia Club Sportiv First Club Cup - „Participare în cadrul Campionatului Naţional de Viteză în Coastă”; valoarea totală a proiectului - 25.000 lei; contribuţie proprie - 5.000 lei (20%); contribuţie solicitată de la bugetul local - 20.000 lei (80%); contribuţia supusă spre aprobare - 20.000 lei; pentru participarea la şase etape din cadrul Campionatului Naţional de Viteză în Coastă; 

=Asociaţia Sportivă „Petre Iliescu” - „Fotbal pentru copii şi juniori”; valoarea totală a proiectului - 15.400 lei; contribuţie proprie - 5.400 lei (35%); contribuţie solicitată de la bugetul local - 10.000 lei (65%); contribuţia supusă spre aprobare - 10.000 lei; pentru participarea în Interliga Naţională a celor patru grupe de copii.

Un singur proiect a fost respins de comisia de evaluare condusă de viceprimarul Mărgărin Blidaru, cel depus de Asociaţia TourMount, care dorea să organizeze un Enduro-Maraton la Câmpulung, pe motiv că n-a îndeplinit toate condiţiile de eligibilitate.

Din cei 139.000 de lei rămaşi de la Sport, 135.000 de lei au fost repartizaţi Clubului Sportiv „Muscel”, care i-a împărţit pe discipline, în funcţie de rezultate: atletism, bob-sanie, box, judo, lupte, volei, radioamatorism, plus refacerea sportivilor, după antrenamente, la bazinul de înot.   

A doua sesiune de proiecte se organizează special pentru fotbal 

Ce a rămas de la secţiunile de Tineret şi Cultură, 10.000 de lei, respectiv 38.000 de lei, în total 48.000 de lei, va intra în „finanţarea unor proiecte în domeniul sportului”, se specifică în materialul supus atenţiei consilierilor municipali la şedinţa de îndată din 5 octombrie 2017. Cei 48.000 de lei, care au impus o actualizare a „Programului anual al finanţărilor nerambursabile alocate de la bugetul local al Municipiului Câmpulung” pe anul 2017, sunt direcţionaţi către Sport, a cărui repartizare iniţială, de 230.000 de lei, creşte la 278.000 lei. Valoarea finală a programului rămâne neschimbată, 350.000 de lei. Potrivit anunţului lansat de directorul economic Violeta Iarca, în plenul întrunirii de săptămâna trecută, „o să urmeze o lansare de propuneri de proiecte pe activitate sportivă, care se face în concordanţă cu prevederile Legii 350/2015. Exact cum au fost şi celelalte propuneri de proiecte care au primit finanţare din bugetul local.”

Aşadar, pentru ca fotbalul să beneficieze de fonduri, se organizează special pentru această disciplină o a doua sesiune de depunere de proiecte. Clar lucru, va fi câştigător. Încă de pe acum, se ştie că va beneficia de finanţare şi Memorialul „Cristian Panaitescu” la box, pentru care există o solicitare de 10.000 de lei şi care, susţine primarul Liviu Ţâroiu, va fi onorată tot din cei 48.000 de lei. Asta deşi numai fotbalul are nevoie de o jumătate de miliard de lei vechi pentru meciurile care se ţin până la sfârşitul anului. S-a îndoit de afirmaţiile şefului şi directoarea economică, a cărei privire lungă trăda divergenţa de opinii între ea şi superior. „Noi am alocat 48.000 lei. Fotbal, box şi alte treburi. O să vi le defalcăm pe fiecare în parte.”, a căutat primarul să încheie discuţiile. Oare, ce rost are show-ul cu depunerea de proiecte, dacă se ştie înainte de debutul sesiunii cine sunt câştigătorii? Mai puţin partea cu „alte treburi”. 

The most visited gambling websites in The UK