Menu
TRAFIC

Funcţionarii Primăriei trăiesc clipa. Se scaldă în banii câmpulungenilor, căci nu se ştie când şi cum se schimbă legea

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1057

b_400_250_16777215_10_images_2209_Clipboard06.jpgAm relatat pe parcursul ediţiilor trecute despre cea mai răsunătoare hotărâre de Consiliu Local din legislatura 2016-2020, dominată de PSD, cu convingerea că alta care s-o depăşească în privinţa reacţiei publice nu se va ivi în următorii trei ani: salariile bugetarilor din Primărie. Mai precis, aleşii au votat, pe 27 iulie 2017, Regulamentul propriu de stabilire a salarizării personalului plătit din bugetul local al Municipiului Câmpulung şi de aplicare a prevederilor Legii-cadru nr.153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Astfel, începând cu 1 iulie 2017, s-au aprobat salariile de bază aferente funcţiilor din cadrul familiei ocupaţionale „ADMINISTRAŢIE”, utilizate în cadrul aparatului de specialitate al primarului, aparatului permanent al Consiliului Local  Câmpulung. Însăşi data de la care angajaţii Primăriei iau mai mulţi bani este o problemă pentru opoziţia liberală, care a cârâit un pic, dar a votat pentru lefurile majorate prea mult dintr-odată, neavând de ales, dacă vor să mai facă parte din conducerea legislativă a municipiului. Este adevărat că legea se aplică de la 1 iulie 2017, însă şedinţa de Consiliu Local se ţinea pe 27 iulie 2017. Altfel spus, era un vot care privea o situaţie din urmă, lucru de a cărui legalitate grupul liberal, prin preşedintele său, a precizat că se îndoieşte. Şi nici n-au fost lămuriţi pe durata discuţiilor, nici de primar, nici de secretar, nici de directoarea economică, nici de vreunul dintre juriştii de care instituţia nu duce lipsă dacă este posibil ca sumele umflate să fie încasate şi pentru perioada anterioară votului în Legislativul municipal. După directorul executiv Violeta Iarca, este posibil, atâta timp cât plăţile nu s-au efectuat. „Plăţile aferente salariilor din luna iulie se efectuează în luna august. Se consideră că este o cheltuială care n-a fost angajată la acest moment, ea va fi angajată după aprobarea de către Consiliul Local a acestui tip de cheltuială.”, a precizat aceasta. Şi-apoi trebuia aplicată legea! Pe asta au marşat subalternii primarului, pe care, în alte ocazii, nu i-am văzut atât de nerăbdători să aplice legea. Mai mult, susţin oponenţii lui Ţâroiu şi ai sfătuitorilor săi, grilele cu noile salarii de bază ar fi trebuit depuse la forul superior, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici până pe 25 iulie 2017. Or ce erau să depună, dacă şedinţa s-a ţinut pe 27? Primarului i s-a sugerat să scoată din textul hotărârii data de la care cresc salariile şi să şi-o asume el. 

Chestiunea stimulentelor nu este lămurită definitiv nici la nivel naţional

Pe lângă motivarea cu aplicarea legii de la 1 iulie, primarul Liviu Ţâroiu a venit şi cu alt argument în susţinerea ideii de urgenţă a acordării remuneraţiilor puţin spus mulţumitoare: are avizul sindicatelor! Era chiar culmea să nu-l aibă, când bugetarii Primăriei câştigă de trei ori mai bine decât un angajat la patron! „Am avut consultări, pentru că legea ne obligă să avem consultări, şi cu sindicatele în care sunt salariaţii sau cu reprezentanţii salariaţilor. Şi am primit avizul favorabil pentru a aplica ceea ce v-am propus.”, este justificarea primarului care sigur n-a convins comunitatea. Şi, totuşi, deşi secretarul Nicolae Ghinea a admis că, cel puţin în privinţa stimulentelor aplicate salariilor de bază, este posibil să apară modificări, tot au dat în clocot să se înfrupte pe săturate din rezervele comunităţii. Adică să se bucure de banii câmpulungenilor acum când pot, căci nu se ştie cum se schimbă legea şi le intră la apă privilegiile, când guvernanţii vor vedea că nu se va mai face nimic în localităţi, doar se vor plăti salarii cu taxele şi impozitele cetăţenilor. „Astăzi (n.r. 27 iulie 2017), la discuţiile pe care le-au avut sindicatele cu ministerul, s-a discutat şi această problemă. Nu ştim la ce se va ajunge până la urmă. Probabil că se va lua o hotărâre la nivel naţional. Dacă se va lua o hotărâre pro sau contra, vom veni ulterior cu o rectificare.”, l-a completat pe Ţâroiu secretarul Ghinea. După cum am spus, „trăieşte clipa”!

Cum s-au calculat salariile de bază a explicat directorul economic Violeta Iarca: „Prin grilele pe care noi vi le-am pus la dispoziţie, sub formă de anexe, s-au stabilit salariile de bază. Noi n-am putut să ne abatem de la nomenclatorul funcţiilor prevăzute de Legea 153. Funcţiile sunt stabilite prin lege. Noi am stabilit doar partea de sume. Pentru uşurinţă şi pentru a înţelege toată lumea care este salariul unui funcţionar public sau al unui personal contractual care a ajuns la o gradaţie de spor de vechime 5, am făcut calculele pentru toate cele cinci gradaţii. La funcţionarii publici, o să observaţi că funcţiile publice de execuţie sunt împărţite pe gradaţii: avem salarii de bază de la gradaţia 0, până la gradaţia 5, în funcţie de vechimea  în muncă de care beneficiază. Includ şi sporul de vechime în muncă. La gradaţia 5 este corespunzător 22,5%, exact cum spune Legea 153. La personalul contractual sunt funcţiile de conducere şi funcţiile de execuţie. Nu se poate face salarizare pentru persoane. Vorbim despre stabilirea unui sistem de salarizare pe funcţii.”

Redăm în continuare ce prevede Regulamentul  referitor la gradaţiile, care, pe lângă alte criterii, diferenţiază veniturile salariale ale angajaţilor Primăriei. 

„Salariile de bază sunt diferenţiate pe funcţii, grade/trepte şi gradaţii. Fiecărei funcţii, fiecărui grad/treaptă profesională îi corespund 5 gradaţii, corespunzătoare tranşelor de vechime în muncă, cu excepţia funcţiilor de conducere, pentru care gradaţia este inclusă în salariul de bază prevăzut pentru aceste funcţii. Salariile de bază pentru funcţiile de execuţie sunt stabilite de la gradaţia 0 până la 5. Tranşele de vechime în muncă, în funcţie de care se acordă cele 5 gradaţii, precum şi cotele procentuale corespunzătoare acestora, calculate la salariul de bază avut la data îndeplinirii condiţiilor de trecere în gradaţie şi incluse în acesta, sunt următoarele:

a) gradaţia 1 - de la 3 ani la 5 ani - se determină prin majorarea salariului de bază prevăzut în anexele legii cu cota procentuală de 7,5%, rezultând noul salariu de bază;

b) gradaţia 2 - de la 5 ani la 10 ani - se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază; 

c) gradaţia 3 - de la 10 ani la 15 ani - se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;

d) gradaţia 4 - de la 15 ani la 20 de ani - se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază;

e) gradaţia 5 - peste 20 de ani - se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază.

Limita câştigurilor este salariul vicelui

„Mi se pare corect şi în acest moment nu este aşa - susţine liberalul Bogdan David - ca, în această grilă de salarizare, oamenii care se află pe aceleaşi funcţii să aibă acelaşi salariu de bază. Până vom ajunge la criteriile şi indicatorii de performanţă.” „Legea permite ca din salariul de bază să facă parte numai sporul de vechime, i-a răspuns directoarea economică. Celelalte sporuri sunt în afara salariului de bază. De exemplu, se poate acorda spor pentru condiţii vătămătoare de până la 15%, în baza buletinelor de determinare întocmite de organele abilitate. Avem funcţionari publici care lucrează la Registrul Electoral şi care beneficiază de cinci clase de salarizare, adică un procent de 12,5% faţă de salariul de bază, care se va stabili şi se va aproba astăzi (n.r. 27 iulie 2017). Mai avem funcţionari publici care beneficiază de acest stimulent, dar legea ne spune că toate drepturile de natură salarială lunare ale unui angajat să nu depăşească indemnizaţia lunară a viceprimarului.”

Asemenea secretarului Ghinea, şi Violeta Iarca este convinsă că: „Asupra stimulentelor trebuie să revenim. Decizia 794 a Curţii Constituţionale a prevăzut ca, în momentul în care în instituţie avem o hotărâre judecătorească, definitivă şi irevocabilă, trebuie să te duci şi pe ceilalţi funcţionari publici, care erau pe funcţii identice şi care desfăşurau activitatea în aceleaşi condiţii, să le dai acelaşi stimulent. S-a făcut egalizarea numai la nivel de Serviciu Taxe şi Impozite şi Serviciu Contabilitate, pentru că acolo exista acea hotărâre judecătorească. Acum, legea spune că stimulentele se dau celor care le aveau în plată la data de 30 iunie, la acel nivel.”

Bădiţa, mai bine plătit decât Popescu

În ceea ce-i priveşte pe ocupanţii funcţiilor de conducere, salariul lor de bază se stabileşte de către conducătorul instituţiei publice, în raport cu responsabilitatea, complexitatea şi impactul deciziilor impuse de atribuţiile corespunzătoare activităţii desfăşurate. În salariul de bază pentru funcţiile de conducere, atât la gradul I, cât şi la gradul II, este inclusă gradaţia aferentă tranşei de vechime în muncă, la nivel maxim. Cum primarul este cel care stabileşte, prin dispoziţie, drepturile salariale ale conducătorilor serviciilor publice de interes local, a existat o curiozitate a opoziţiei referitoare la diferenţa de retribuţie între Liviu Popescu, şeful Serviciului Public Administrare a Domeniului Public şi Privat, care figurează cu o leafă de 5.800 de lei, şi Cătălin Bădiţa, şeful Serviciului Public de Asistenţă Socială, care, cu 6.694 lei, este evident mai bine plătit decât ADP-istul şef. Directorul ADP este personal contractual, a motivat Liviu Ţâroiu discrepanţa între salariile a doi directori. „Directorul de la ADP are mai puţin decât directorul executiv, fiindcă i-am stabilit eu aşa. Aşa am hotărât eu! I-am stabilit directorului de la ADP mai puţin decât directorului executiv. Atributul funcţiilor de conducere îmi revine mie şi am apreciat directorii aşa cum am crezut eu de cuviinţă.”, a explicat el diferenţa de aproape 900 de lei între câştigurile a doi şefi aparent pe picior de egalitate.

Cine încasează stimulente în Primărie

Direcţia Economică şi Fiscală

8Iarca Violeta, director executiv (grad profesional II, studii superioare, gradaţia 5): 7.975 lei (6.694 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent).

 

Serviciul Buget Contabilitate, Informatică

8Bragă Roxana Maria, şef serviciu (grad profesional II, studii superioare, gradaţia 3):  6.151 lei (4.870 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Rădescu Mihaela Ionela (inspector superior, studii superioare, gradaţia 5): 5.631 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Popa Tania (inspector superior, studii superioare, gradaţia 5): 5.631 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Constantinescu Vasilica (inspector superior, studii superioare, gradaţia 5): 6.066 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.716 lei - stimulent)

8Husea Iuliana (inspector superior, studii superioare, gradaţia 5): 5.631 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Lite Iuliana Constantina (inspector principal, studii superioare, gradaţia 3): 4.273 lei (2.992 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Gavrilescu Liana (referent principal, studii medii, gradaţia 5): 3.964 lei (3.098 lei - salariu de bază, 866 lei - stimulent)

 

Compartiment Informatică

8Radu Gabriel Avram (inspector superior, studii superioare, gradaţia 3): 5.939 lei (4.140 lei - salariu de bază, 1.799 lei - stimulent)

8Diaconu Rodica (inspector superior, studii superioare, gradaţia 5):  5.631 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

 

Serviciul Administrare Venituri Persoane Fizice şi Juridice

8Mitoi Lucreţia, şef serviciu (grad profesional II, studii superioare, gradaţia 5): 6151 lei (4.870 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Ştefănescu Mariana (inspector superior, studii superioare, gradaţia 5): 5.631 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Mogoşan Marinela (inspector superior, studii superioare, gradaţia 5): 5.631 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Vrabie Claudia Marilena (inspector superior, studii superioare, gradaţia 5): 5.631 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Cojocaru Daniela (inspector superior, studii superioare, gradaţia 5): 5.755 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.405 lei - stimulent)

8Bădiţa Mihaela (inspector superior, studii superioare, gradaţia 4): 5.525 lei (4.244 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Polexe Anişoara (inspector superior, studii superioare, gradaţia 5): 5.631 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Oprea Elena Nicoleta (inspector superior, studii superioare, gradaţia 5): 5.631 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Nicula Romeo Norel (inspector superior, studii superioare, gradaţia 5): 5.755 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.405 lei - stimulent)

8Vasilescu Valentina (inspector superior, studii superioare, gradaţia 5): 5.631 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Iosif Nicoleta (inspector principal, studii superioare, gradaţia 5): 4.871 lei (3.590 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Barbu Mihaela (inspector asistent, studii superioare, gradaţia 5): 4.239 lei (3.290 lei - salariu de bază, 949 lei - stimulent)

8Corleanu Rodica (referent superior, studii medii, gradaţia 5): 4.208 lei (2.927 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

 

Serviciul Juridic, Administraţie Publică

8Ilie Emiliea, şef serviciu (grad profesional II, studii superioare, gradaţia 5): 6.151 lei (4.870 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Crînguş Nicolae (consilier juridic superior, studii superioare, gradaţia 5): 5.631 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.281 lei - stimulent)

8Filipescu Mihaela (consilier juridic superior, studii superioare, gradaţia 5): 5.881 lei (4.350 lei - salariu de bază, 1.531 lei - stimulent)

The most visited gambling websites in The UK