Menu
TRAFIC

Din bugetul pe 2017, 25% reprezintă economiile făcute de Călin Andrei!

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 242

Lui Constantin Ivan, alesul care a prezidat cea mai importantă şedinţă de Consiliu Local dintr-un an, cea în care se aprobă bugetul, îi aparţine prezentarea unor clasamente în materie de cheltuieli ale administraţiei publice cu instituţiile şi domeniile subordonate, clasamente realizate de aleşii de la Buget-Finanţe, împreună cu economiştii Primăriei.

„(...) Împreună cu Direcţia Economică, am făcut nişte grafice de prezentare succintă. (...) Pe bugetul nostru, destul de bun, ţinând cont că 75% este bugetul lui 2017 şi 25% reprezintă excedent, avem un total de aproximativ 95 de milioane de lei. În ceea ce priveşte ponderea cheltuielilor, pe titluri, mă refer la câteva, ca să vă daţi seama, procentual. Avem 40%, pe primul loc, cheltuieli de personal. Pe locul II, cheltuieli de capital, reprezentând 31%. Pe locul III, bunuri şi servicii, cu un procent de 16,21%. Pe locul IV, transferuri între unităţi ale administraţiei publice, cu 4,16%; locul V, ajutoare sociale, cu 3,27% şi, până la zece, celelalte cheltuieli.”, a prezentat preşedintele Comisiei de Buget-Finanţe a Consiliului Local.

Acesta a evidenţiat şi ponderea cheltuielilor pe activităţi din totalul prevăzut în buget. Cele 95 de milioane de lei sunt repartizate astfel: locul I - Învăţământul, cu 36%; locul II - ADP, cu 19%; locul III - Locuinţe şi servicii de dezvoltare publică, cu 11% ; locul IV - Autorităţi publice, cu 7,2%; locul V - Cultură, recreere şi religie, cu 6,06%; locul VI - Asigurări şi asistenţă socială, cu 5,8%; urmate de Protecţia Mediului şi Sănătate. 

„Ultima chestiune în privinţa căreia vreau să atrag atenţia şi pe care am considerat-o reprezentativă: ponderea cheltuielilor de personal pe 2017.”, a precizat Constantin Ivan, argumentându-şi afirmaţia cu următoarea ierarhie: locul I - Învăţământul, cu 66,28%; locul II - Autorităţi publice, cu 10,6%; locul III - Asigurările şi asistenţa socială, cu 6,2%; locul IV - Ordine publică şi siguranţă naţională, cu 4,6%; locul V - Transporturi, cu 4,2%; locul VI - Cultură, recreere şi religie, locul VII - Sănătatea, locul VIII - Protecţia Mediului. Potrivit primarului Liviu Ţâroiu, care a avut o completare la prezentarea colegului Ivan, cheltuielile de personal, aşa cum au fost expuse de acesta, nu sunt întreprinse din bugetul local, ci, în marea lor majoritate, sunt din bugetul de stat şi trec prin bugetul local.  

În privinţa investiţiilor, „un capitolul sensibil, pe care cu toţii l-am parcurs mai mult decât pe celelalte”, a afirmat Constantin Ivan, referindu-se atât la investiţiile care sunt în derulare, cât şi la cele noi: „Avem câteva capitole destul de ample, care înseamnă un efort deosebit pentru administraţia locală, pentru compartimentele de specialitate şi, bineînţeles, pentru primar, care are o sarcină puternică de a gestiona aceste fonduri produse şi programate. (...) Atenţia nr.1 o reprezintă modul în care gestionăm bugetul. După acest vot pe un subiect amplu şi deosebit, care este eveniment pentru Consiliu şi pentru oraş - în procent de 90%, lumea este mulţumită - responsabilitatea asupra Executivului este foarte mare. Rugămintea mea este ca, în urma acestei aprobări, să apară repede un program de acţiuni, cu termene şi responsabilităţi, cu grafic periodic, lunar sau, cel mult, trimestrial, să existe un raport din partea responsabililor, încât domnul primar să ne spună concret fazele, problemele întâmpinate pe parcursul derulării, în special, a capitolului „Investiţii” şi nu numai, pe celelalte cheltuieli legate de forma organizatorică. Şi sper ca dialogul şi transparenţa să fie totale.”, a concluzionat Constantin Ivan.

The most visited gambling websites in The UK