Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

După finalizarea procedurilor de achiziţie, valoarea podului peste Râul Târgului, de la Mihăeşti, a scăzut

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 473

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_iunie_2488_38.jpgLa mijlocul lunii aprilie, în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean, au fost aprobate Devizul general actualizat şi  cofinanţarea actualizată la podul de pe Drumul Judeţean 738 Jugur - Drăghici - Mihăeşti, peste Râul Târgului, la kilometrul 21+900, în comuna Mihăeşti. Obiectivul este cuprins în Programul Naţional de Dezvoltare Locală - Subprogramul Infrastructură la nivel judeţean şi este finanţat în baza celor două contracte, din 7 noiembrie 2017 şi pe 13 noiembrie 2017, încheiate între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Judeţul Argeş. Prin Hotărârea CJ Argeş din 29 august 2019, a fost actualizat Devizul general pentru investiţia din Mihăeşti, ca urmare a modificărilor legislative (OUG 114/2018), valoarea totală aprobată fiind de 4.739.200,27 lei, iar cofinanţarea, de 559.600,27 lei.

Conform prevederilor legale, „după încheierea contractelor de achiziţie şi a actelor adiţionale la acestea, dacă este cazul, beneficiarii actualizează corespunzător devizul general, îl aprobă prin Hotărâre de Consiliu Judeţean sau Local şi îl transmit Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, însoţit de contractele de achiziţii publice şi actele adiţionale, după caz”. În urma finalizării procedurilor de achiziţie publică de lucrări şi a serviciilor de dirigenţie de şantier, valoarea totală a investiţiei a devenit 4.616.134 lei, scăzând cu 123.066.27 lei, faţă de valoarea anterioară aprobată, iar valoarea cofinanţării a devenit 436.534 lei, scăzând tot cu 123.066,27 lei.  Consiliul Judeţean a aprobat Devizul general actualizat, precum şi cofinanţarea investiţiei, cu valoarea de 436.534 lei.

Proiectantul podului a fost asocierea de firme TQM Managament SRL, din judeţul Iaşi, şi Luca Way SRL, din Bucureşti. Proiectantul a împărţit suma totală în şase capitole. Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului: 1.608,33 lei (333,91 euro), constau în amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea terenului la starea iniţială.

Nu se cheltuie nimic pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului de investiţii.

Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică: 220.685,50 lei (45.816,73 euro) implică sume pentru studii de teren, proiectare, organizarea procedurilor de achiziţie, consultanţă, asistenţă tehnică, taxe pentru obţinerea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor.

Pentru investiţia de bază au fost alocaţi 3.925.183,06 lei (814.911,26 euro.

La „alte cheltuieli” au fost prinşi 457.935,21 lei (95.072,39 euro), care cuprind organizarea de şantier (lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier şi cheltuieli conexe); comisioane, cote, taxe, costul creditului (cote aferentă ISC pentru controlul calităţii lucrărilor de construcţii şi controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism şi pentru autorizarea lucrărilor de construcţii); taxe pentru acorduri, avize conforme şi autorizaţii de construire; cheltuieli diverse şi neprevăzute.

Pentru ultimul capitol, „Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste, şi predare la beneficiar, au fost trecuţi 10.721,90 lei (2.225,98 euro).

Din totalul general de 4.616.134 lei (958.360,27 euro), construcţiile plus montajul costă 3.946.420,88 lei (819.320,47 euro). Valoarea euro a fost consemnată la 4,8467 lei, la data de 11 martie 2020.

Conform proiectului tehnic, „pe drumul judeţean DJ 738, km 21+900, în comuna Mihăeşti, există un pod cu grinzi de beton, amplasat peste Râul Târgului. Culeele şi pila podului sunt construite din beton în bază, iar la partea superioară, din casete prefabricate din beton. Pila podului se prezintă uşor înclinată, fără, însă, a afecta circulaţia rutieră. Atât în aval de pod, cât şi în amonte de acesta, există două conducte metalice care supratraversează valea. Podul prezintă, în aval şi amonte, apărări din gabioane, iar la momentul efectuării investigaţiilor, apa curgea între cele două culei. DJ 738 este un drum cu două benzi de circulaţie, cu parte carosabilă de 6 metri lăţime; lungimea totală a podului este de 31 metri, iar lăţimea părţii carosabile, de 4,6 metri; podul a fost dat în exploatare în anul 1995 şi are o vechime de 25 de ani. Deoarece nu există documentaţie tehnică, nu se poate spune nimic despre respectarea proiectului. Podul a avut caracter provizoriu şi, din această cauză, se consideră depăşită durata de exploatare. Conform expertizei tehnice, la nivelul podului s-au constatat următoarele deficienţe şi degradări: suprastructura este alcătuită din grinzi prefabricate precomprimate (fâşii cu goluri), aşezate joantiv şi solidarizate prin antretoaze de capăt din beton; se observă la adaos infiltraţii şi eflorescente; grinzile au defecte de faţă văzută (ciupituri), pete, culoare neuniformă; tablierul este deplasat din cauza tasării pilei; grinzile de parapet prezintă degradări ale betonului; culeele sunt de tip masiv, cu fundaţii directe din beton degradat; pila s-a înclinat spre aval cu circa 50 cm; rezemarea grinzilor prefabricate este făcută direct, necorespunzător; nu are opritori pentru acţiunile seismice; sferturile de con sunt nepereate şi şi-au pierdut forma; albia râului în zona podului este mai lată decât lungimea podului; există apărări de maluri în zona podului din gabioane degradate; rampele de acces au tasări mari; nu există scări şi casiuri; din cauza lungimii insuficiente a podului, există pericol de rupere a drumului în spatele culeelor la inundaţii şi viituri; lăţimea părţii carosabile, de 4,6 metri, nu asigură desfăşurarea traficului pe două sensuri în bune condiţii; nu există trotuare; parapetul metalic este deteriorat.”, sunt o parte dintre stricăciunile constatate de specialiştii care au proiectat o cale de trecere cu o lungime totală de 43,7 metri.

„În secţiune transversală, podul asigură o parte carosabilă de 7,8 metri şi două trotuare a câte 1,5 metri fiecare. Lăţimea totală a suprastructurii podului este de 11,5 metri. Podul existent va fi folosit ca variantă de circulaţie provizorie în timpul execuţiei lucrărilor, iar la finalizarea acestora, va fi demolat şi suprafeţele ocupate de pod vor fi refăcute şi aduse la starea iniţială. Demolarea podului existent se va face numai după construirea podului nou şi deschiderea circulaţiei.”, prevede proiectul tehnic. Isabela FILIP

The most visited gambling websites in The UK