Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Pod nou, de peste 10 milioane de euro, la Podul Dâmboviţei

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1215

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_februarie_2463_13.jpg

Pentru că cel construit acum 134 de ani nu mai prezintă siguranţă

La mijlocul lunii decembrie 2019, Guvernul a aprobat finanţarea investiţiei de reabilitare a podului peste Râul Dâmboviţa, din localitatea Podu Dâmboviţei. Trecerea din Dâmbovicioara este situată pe DN 73, Câmpulung-Braşov, şi are o vechime de 134 de ani. Valoarea totală a investiţiei, care are 170 de metri, a fost stabilită la 49.387.000 lei, eşalonată pe doi ani, finanţarea urmând să se realizeze din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite. Tot la finele anului trecut, au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici aferenţi  investiţiei „Pod peste Râul Dâmboviţa pe DN 73 km 78+519”, judeţul Argeş.

Podul lui Brâncoveanu, finalizat în 1886

Conform notei de fundamentare, în momentul de faţă, „podul existent la kilometrul 78+519, pe DN 73 (drum în curs de modernizare), denumit Podul Dâmboviţei sau Podul lui Brâncoveanu, este unul din zidărie din moloane de piatră, a cărui construcţie s-a finalizat în anul 1886 şi a fost declarat monument istoric, conform listei monumentelor istorice, aprobată prin Ordinul Ministrului Culturii şi Cultelor nr. 2361/2010. Având în vedere Legea nr. 422/2001, privind protejarea monumentelor istorice, republicată, care prevede că monumentele istorice nu pot fi modernizate sau demolate, precum şi concluziile „Raportului de expertiză tehnică”, realizat de expertul tehnic autorizat, care constată că starea podului este nesatisfăcătoare şi recomandă proiectarea şi executarea unui pod nou care să corespundă claselor de încărcare şi dimensionare, conform standardelor actuale, s-a proiectat un pod nou, care să poată prelua în zona respectivă traficul de pe DN 73 (podul existent, declarat monument istoric, urmând să fie restaurat în viitor - nu face obiectul acestei documentaţii). În cadrul studiilor de prefezabilitate şi de fezabilitate au fost studiate variante de traseu şi structuri care să fie adaptate cerinţelor tehnice şi de teren ale zonei cu specific montan, arii protejate şi construcţii. Obiectivul de investiţii va fi parte integrantă din DN 73, încadrat şi ca drum european E 574, urmând să asigure o structură nouă, durabilă, în locul podului existent, pentru care nu se pot asigura parametrii de viabilitate.”

Noul pod va fi construit la Sud de cel existent

În concluzie, pentru realizarea noului pod peste Râul Dâmboviţa este prevăzută devierea DN 73, ce se desprinde din traseul existent al DN 73, la km 78+300, ocoleşte localitatea Podul Dâmboviţei la Sud, traversează albia Râului Dâmboviţa la Sud de amplasamentul podului existent la circa 375 de metri interax şi revine la km 79+400 în DN 73. Lungimea acestei variante de drum este de 750 de metri, care include şi lungimea podului.

Aşa cum este trecut în nota de fundamentare, lucrările s-au proiectat în concordanţă cu rezultatele studiilor de teren, ale recomandărilor expertizelor tehnice şi dimensionărilor specifice. Suprafaţa totală ocupată este estimată la 2,84 hectare, din care necesar de expropriat estimat la 2,21 hectare.

Calea de rulare va avea 170 de metri, traversează oblic albia Râului Dâmboviţa printr-o deschidere de 100 metri, încadrată de două deschideri marginale de câte 35 de metri. Tablierul va asigura o parte carosabilă, cu lăţimea de 7,80 metri, încadrată de spaţii pietonale cu lăţimea utilă de 1,50 metri. Trotuarele sunt încadrate de parapet de siguranţă tip foarte greu şi de parapet pietonal. Pe pod este asigurat şi iluminat public. Pentru a asigura o trecere graduală de la sistemul rutier rigid de pe pod la sistemul rutier elastic de pe terasament sunt prevăzute plăci de racordare cu lungimea de 6 metri. Pentru a evidenţia supleţea şi caracterul de unicat al lucrării, podul va beneficia de iluminat ambiental. La kilometrul 0+150 este prevăzut un podeţ din elemente prefabricate din beton armat. Albia podeţului va fi amenajată în amonte şi aval pentru prevenirea eroziunilor albiei.

Racordarea variantei de drum la DN 73 presupune amenajarea a două intersecţii în formă de „T”, cu bandă pentru viraj, prima la desprinderea din traseul DN 73, la km 78+300, iar a doua la revenirea în DN 73, la km 79+400.

Pentru restabilirea accesului la proprietăţi şi limitarea exproprierilor, pe drumul de servitute, între kilometrul 0+063 şi kilometrul 0+098, a fost prevăzut un zid de sprijin din beton armat cu înălţimea de 2 metri. La lucrări pentru protecţia mediului, în zona desprinderii noului sector de drum de traseul actual al DN73 se vor amplasa panouri de protecţie împotriva zgomotului pe o distanţă de circa 150 de metri pe partea dreaptă, respectiv 385 de metri pe partea stângă. Realizarea obiectivului va conduce la creşterea siguranţei, fluenţei în trafic şi a confortului, prin evitarea desfăşurării circulaţiei pe structura existentă pentru care nu se mai pot asigura parametrii necesari exploatării durabile în timp. Adrian TĂNASE

 

The most visited gambling websites in The UK