Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Lucrarea de canalizare, de peste 8 milioane de lei, de la Schitu Goleşti, executată în procent de 60%

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1637

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_ianuarie_2450_40.jpgb_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_ianuarie_2450_41.jpg

La ultima întâlnire din 2019 a aleşilor de la Schitu Goleşti, componenţii forului legislativ au revenit asupra valorii celei mai importante investiţii aflate în derulare în localitate: reţeaua de canalizare menajeră, cu staţia de epurare aferentă, etapa I. O investiţie de 8.214.374,93 lei, pe parcursul căreia s-a renunţat la unele intervenţii în favoarea altora, cu afectarea valorii finale a contractului. Stadiul realizat, până la finele lunii noiembrie, a însemnat o cheltuială de 4.892.737,15 lei. Au rămas de lucrat şi, pe cale de consecinţă, de achitat restul intervenţiilor în sumă de 3.483.252,51 lei, situaţie care conduce la un cost al proiectului de 8.375.989,66 lei. Lucrarea cu finanţare nerambursabilă este pusă în operă de asocierea constructorilor SC Construcţii şi Lucrări de Artă SRL, SC Zeus SA şi SC Selca SA.     

Unui consilier i s-au părut supraevaluate costurile suplimentare. Şi nu s-a înşelat  

În luna noiembrie, majorarea costurilor proiectului, care cădeau în sarcina bugetului localităţii, se cifra la peste 138.000 lei, sumă pe care şeful Executivului a justificat-o astfel la acel moment. „Pe durata execuţiei lucrărilor de canalizare s-au ivit unele probleme. Nu sunt stabilite în proiect racordările individuale. Venind dinspre DN73, spre staţia de epurare, am constatat că nu sunt prevăzute racordări pe partea dreaptă. Pentru oamenii de pe partea stângă, posibilitatea de branşare la reţeaua de canalizare este prin subtraversare. Am convenit să mergem cu reţeaua de canalizare pe ambele sensuri, stânga - dreapta. Dacă nu am fi făcut acest lucru, ar fi fost subtraversări numeroase, cu costuri foarte mari şi cu disconfortul major al blocării traficului pentru autocamioanele de mare tonaj ale agenţilor economici din zonă, Fontana, Prometeu. S-a încheiat o dispoziţie de şantier - Dispoziţia nr.2 din 3 iunie 2019 -, au fost efectuate antemăsurători, astfel încât branşamentele individuale să fie prevăzute pentru fiecare locuinţă. Din anul 2014 şi până în prezent, au apărut şi alte case la care trebuie executate branşamente individuale.”, preciza primarul Vasile Tudorel Miriţă, la sfârşitul lunii noiembrie, când a solicitat votul colegilor consilieri pentru diferenţele bazate pe situaţia de lucrări a constructorului, care au rectificat devizul general. 

Suportarea suplimentului de către beneficiar nu constituia un impediment, fiind prevăzute rezerve pentru lucrări neprevăzute. În completarea explicaţiilor primarului, viceprimarul Iulian Duţă spunea că, „la modificarea variantei proiectului, am constatat că cei de la CFR au executat lucrările de cadastru până pe marginea drumului”. „Probabil, vom mai avea pe viitor şi alte costuri suplimentare, a revenit în discuţie primarul Miriţă. Sperăm să primim în continuare finanţarea pentru lucrările de canalizare, adică rest de 40% din bugetul anului următor.”

La acea şedinţă din luna noiembrie, unul dintre consilieri a lansat un punct de vedere, care s-a dovedit întemeiat. „Strict pe documente, aceste lucrări pentru dezafectare şi refacere de şanţuri, rigole şi podeţe, dezafectare şi refacere a betonului mi se par supraevaluate. Exemplu: tăierea cu maşina cu disc diamantat a betonului, pentru limitarea zonei de demolare pe o lungime de 330 metri, mi se pare foarte mult. La spargerea betonului şi încărcarea manuală mi se pare exagerat. Sunt supraevaluări.”, a susţinut în plen Cristian Şipoteanu, care a solicitat, atunci, ca, împreună cu cei care au realizat antemăsurătoarea, aleşii să verifice cantităţile şi valorile. Solicitare pe care vicele Iulian Duţă a acceptat-o pe loc: „Sunt de acord să mergem împreună şi să facem măsurători.” 

Primarul Miriţă a explicat că cifrele contestate aparţin proiectantului, autorul antemăsurătorii, şi constructorului, care a emis devizul centralizator, asumat de dirigintele de şantier. „Sunt de acord ca, împreună cu toţi factorii implicaţi, să se măsoare în teren şi să se refacă calculele, dacă este cazul, pentru adoptarea soluţiei suplimentării exacte a diferenţei corespunzătoare lucrării suplimentare pe DC11, plătite din cofinanţarea bugetului local.”, a declarat conducătorul localităţii. 

Şipoteanu, la rândul său, a avut şi el o explicaţie pentru poziţia Comisiei nr.1 a Consiliului Local - Comisia pentru activităţi economico-financiare, administrarea domeniului public şi privat comunal, amenajarea teritoriului şi urbanism -, care nu a acordat aviz favorabil proiectului de hotărâre despre care relatăm. Lipsa documentelor şi a transparenţei, invocate de alesul de la Partidul Ecologist Român, l-a determinat să ceară amânarea proiectului de hotărâre pentru o şedinţă ulterioară, pentru verificarea unor „lucruri fireşti”. Cristian Şipoteanu şi-ar fi dorit o şedinţă extraordinară axată numai pe acest subiect, pentru a fi tranşat pe larg. 

„Dacă doriţi să analizaţi aceste valori - i-a răspuns primarul Miriţă -, vom face verificări. Nimeni nu doreşte să se plătească lucrări neefectuate. Curtea de Conturi, aşa cum se cunoaşte, impută articolele de lucrări neefectuate, în primul rând, constructorului şi, evident, nici acesta nu doreşte acest lucru. Înţeleg punctul dumneavoastră de vedere. Situaţia de lucrări este asumată de dirigintele de şantier.” Preşedintele acelei întruniri, Ion Tudor, a supus la vot amânarea solicitată de consilierul PER, cu care au fost de acord şi restul aleşilor.                           

Autorităţile locale plătesc în plus mai puţin decât cerea constructorul 

Nu s-a organizat o şedinţă special pentru tema canalizării, mai cu seamă că, în luna decembrie, Consiliul Local s-a întrunit mai devreme. Pe 17 decembrie 2019, când s-au revăzut ultima dată pe 2019 într-un cadru oficial, consilierii locali au fost solicitaţi de Executiv să fie de acord cu suplimentarea valorii iniţiale a contractului de execuţie cu 122.868,16 lei, plătiţi din bugetul local. 

Pentru autorităţile locale, este o scădere a obligaţiei, căci valoarea stabilită anterior era de 138.325,24 lei. „S-au refăcut măsurătorile şi calculele, astfel încât suma totală care se va plăti suplimentar este de 122.868,16 lei. (…) Devizul suplimentar se referă exclusiv la lucrările suplimentare pe DC 11, conform Dispoziţiilor de şantier nr.1 şi 2/2019. Vreau să mulţumesc celor care au fost vigilenţi şi care au trecut de cinci-şase ori pe zi pe DC 11, s-au verificat calculele iniţiale şi, astfel, s-a ajuns la noua valoare de plată.”, a explicat primarul Vasile Tudorel Miriţă necesitatea votului solicitat consilierilor la ultima şedinţă a anului trecut, încheiat cu nişte bani salvaţi. M.B.

 

The most visited gambling websites in The UK