Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Afaceriştii Răuţoiu umplu cu promisiuni groapa cu care ne-am pricopsit în locul unui pod nou

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1566

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_Decembrie_2442_2.jpg

=Firmele familiei abonate la lucrările Primăriei au de executat, la Câmpulung, contracte de peste 25 de milioane de lei      

La podul de la Apa Sărată, care, de mai bine de trei luni, are forma unui hău, s-a pierdut numărul termenelor de finalizare a investiţiei licitate în vara lui 2017, programate să dureze şase luni. La fel, s-a pierdut numărul avertismentelor de reziliere a contractului, lansate în public de Liviu Ţâroiu, în apărarea reputaţiei sale de primar responsabil de haosul produs la intrarea în oraş de şantierul inactiv. Săptămâna trecută, la şedinţa Consiliului Local, conducătorul Câmpulungului a pronunţat de încă şase ori cuvântul „reziliere”, deşi, mai mult ca sigur, nu se va descotorosi de acest constructor care a prins cele mai bănoase lucrări în intervalul 2017-2019: podul din vecinătatea fostului Minier, Piaţa Primăriei, străzile Ion Ţicăloiu, Plăieşi şi Drăceşti şi Bulevardul „Pardon”. Din şase lucrări, s-a achitat de sarcini doar la strada Plăieşi, o fundătură de la baza Mărcuşului, nici aceea executată cap-coadă, căci angajaţii familiei de afacerişti Răuţoiu au luat o pauză de peste o jumătate de an între turnarea asfaltului şi realizarea rigolelor. Restul contractelor, pe care primarul le apără că nu sunt ieşite din termen, cu excepţia Pieţei Primăriei, sunt excesiv de întârziate. Fiind părtaşi cronologiei acţiunilor post-licitaţii, îndrăznim să-l contrazicem pe şeful Executivului, susţinând că, în afara Bulevardului „Pardon”, toate celelalte beneficiază de prelungiri ale duratelor iniţiale, nesocotite de tandemul Group Concif - Ratelen Construct. În cazul podului de pe Şoseaua Naţională, primarul nostru de un optimism aproape incurabil, pe la începutul mandatului, se şi vedea inaugurând o investiţie în premieră în Câmpulungul post-decembrist pe la sfârşitul anului 2017. Suntem la sfârşit de 2019 şi Liviu Ţâroiu îşi mărturiseşte public neliniştea cauzată de neseriozitatea partenerului de lucrări, neimpresionat de ameninţările de desfacere a contractelor încălcate. 

Primarul Ţâroiu: „Dacă nu vor veni, contractul îl reziliez complet” 

Indiferent că este week-end sau „miezul” săptămânii, cozile, nervii şi înjurăturile la adresa primarului sunt regula zilei, pe drumul naţional, strangulat de o lucrare marca Group Concif - Ratelen Construct. Nu insistăm asupra motivului abandonării şantierului, zidul de piatră şi ciment din adâncuri, care ne dă îndoieli serioase că este cel real, de vreme ce, şi înainte de a ajunge la blocajul subteran, executanţii au găsit pretexte ca să stea. Ba s-a stricat o freză, ba s-a stricat timpul, până când a apărut povestea blocului de piatră. Şi de trei luni, părţile contractului, probabil, aşteaptă dizolvarea lui de apa ploii, de vreme ce nimeni nu lucrează la spargerea zidului, asta în varianta în care nu este o găselniţă a abonaţilor la contractele cu statul de a umfla preţul. 

În speranţa că va obţine înţelegerea electoratului care spumegă la semafor, Liviu Ţâroiu a schimbat strategia de comunicare, dându-se victimă a unor constructori neserioşi. „Să n-aveţi senzaţia că eu sunt liniştit.”, li se confesează aleşilor şi cetăţenilor mai marele municipiului. De parcă pe cetăţean îl roade liniştea sau neliniştea primarului. Omul ştie că, din cauza primarului, suferă lângă o groapă fără perspectiva reluării lucrărilor, care riscă să rămână şi fără finanţare, dacă se mai lungesc mult. 

„Acest contract este depăşit, susţinea vineri, 29 noiembrie 2019, primarul Ţâroiu. Eu i-am dat o prelungire, fiindcă firma care a forat în zona respectivă şi a plecat s-a dus într-un alt contract. Aveam promisiuni că, în acest week-end (n.r. week-end-ul 30 noiembrie - 1 decembrie), revine să facă forajele, să introducă cei şase piloni, pentru construcţia podului. Eu cred în continuare - am avut discuţia cu ei - că sâmbătă, duminică, luni, marţi, săptămâna viitoare, va veni foreza respectivă, să facă săpătura şi să introducă pilonii. După care va trece, efectiv, la execuţia podului. Nu pot să vă spun mai mult. Dacă nu vor veni, contractul îl reziliez complet. Mi-e greu să fac rezilierea, pentru că este un proiect finanţat din PNDL II şi va trebui să fac o nouă licitaţie în cadrul aceleiaşi valori. Am tot sperat, la momentul promisiunilor, că se va rezolva. Încă mai am o săptămână de promisiuni, ca să rezolv această problemă. Nimic nu pot să vă spun mai mult. Vă spun exact sincer ceea ce pot să vă spun la această dată.” 

„Am probleme cu această firmă care a câştigat patru licitaţii”                                    

Chiar dacă şi drumul provizoriu riscă să devină inutilizabil, odată instalat gerul, Liviu Ţâroiu susţine că n-are nicio soluţie. Cum rugăminţile către constructor n-au avut niciun efect, ruperea contractului este pasul următor, care, însă, nu va schimba cu nimic peisajul în zonă. „Domnilor dragi, ştiu toate discuţiile. Mai mult de atât nu pot să fac. Dacă nu vine, contractul se va rezilia.”, repetă şeful Primăriei, care recunoaşte că n-a întreprins nimic, „decât discuţii de rezolvare, că altfel reziliez contractul.” „Am probleme cu această firmă care a câştigat patru licitaţii.”, a adăugat liderul autorităţii contractante, care a fericit familia Răuţoiu cu contracte de peste 25 de milioane de lei! Valori valabile în momentul câştigării licitaţiilor, fără a pune la socoteală majorările de preţ ulterioare, o obişnuinţă a firmelor care trăiesc din lucrările câştigate la Primării.              

„Nu vă mint. Dacă sunt neserioşi… şi mie mi se pare la fel… dar dacă la licitaţie nu se înscriu alţii! N-am mai scos la licitaţie ca să nu-i mai primesc. Le fac scrisoare automat, dar nu pot să le fac scrisoare decât în momentul în care reziliez contractul. Sigur iau penalizări la Piaţa Primăriei.”, au continuat scuzele primarului, muştruluit de colegul de partid Dumitrescu şi pentru banii aceia „foarte puţini”, pe care i-ar fi plătit pentru „nimicul” executat la pod. „Pe ce face individul nu poţi să nu-i dai bani.”, îşi apără plata Ţâroiu. „Păi, n-a făcut nimic.”, insistă celălalt. Cum să nu? A făcut o groapă la care poporul se zgâieşte precum capra la barieră. „Ăsta este ritmul, ăsta este mersul contractului. Pot să-l exclud la viitoarele licitaţii.”, a precizat edilul, nefiind prea convins că nu se va revedea cu familia Răuţoiu şi cu alte ocazii contractuale. „Păi, excludeţi-l, domnule, că ăsta, niciodată, nu-şi va face treaba!”, îi dă un imbold Dumitrescu, pe care, cu siguranţă, cei de la Primărie nu-l vor băga în seamă. Şi asta pentru că, nu întâmplător, aceiaşi afacerişti au pus mâna pe aproape întreg programul investiţional al Câmpulungului, pe care îl ţin blocat, din cauză că nu fac faţă zecilor de contracte câştigate simultan.

„Nimicul” pe seama căruia s-a produs schimbul de replici între cei doi politicieni social-democraţi înseamnă mai puţin de 10%, stadiu raportat nu la ce se vede în teren, ci la decontul Primăriei. Care, în luna septembrie, se cifra la 21.434,63 lei.

La podul de pe Şoseaua Naţională, nu s-a înălţat decât valoarea. Şi s-a înălţat cu peste 170.000 lei     

Ultimul termen de finalizare dat de Liviu Ţâroiu, înainte de apariţia pretextului cu zidul, imputat unui geolog, care, se pare, n-a avut nicio legătură cu proiectul, este 3 aprilie 2020. Cu siguranţă, vor urma şi altele, asta dacă nu cumva Liviu Ţâroiu va lăsa lucrurile să curgă de la sine. La fel ca în Piaţa Primăriei, unde, după patru termene depăşite, n-a fost emis un al cincilea, executantelor permiţându-le să termine… când or termina.

Amintim în câteva vorbe istoricul unei investiţii dezamăgitoare, adjudecate, în august 2017, de firmele din Bădeni şi Cetăţeni, aparţinând unei familii de oameni de afaceri, mamă, tată, fiu. După câştigarea contractului pentru pod de către firmele care prestează în Piaţa Primăriei, Group Concif şi Ratelen Construct, în toamna anului 2017, consilierii locali au actualizat devizul general, care dădea o valoare totală a investiţiei de 907.737 lei, din care construcţii plus montaj, 738.888 lei. La această lucrare, Primăria contribuia cu 184.021,18 lei. 

În luna aprilie a anului 2019, aleşii au adaptat costul lucrării la noutăţile salarizării personalului de pe şantiere. Conform reglementărilor în vigoare privitoare la salariul minim plătit în construcţii, valoarea totală a investiţiei sălta la 1.074.465,18 lei, din care construcţii plus montaj, 905.616,04 lei. Contribuţia municipiului, conform votului Consiliului Local din 25 aprilie 2019, nu era afectată de majorarea costului proiectului. Cifrele votate în primăvară n-au fost valabile decât până pe 27 iunie 2019, când valorile cresc din nou: 1.079.258,05 lei, proiectul în ansamblul său, din care construcţiile şi montajul presupun o cheltuială de 909.525,21 lei. Cât despre partea municipiului, aceasta aproape că se dublează, de la 184.021,18 lei, la 355.542,35 lei.

După cum remarcaţi, în cei doi ani, la finalul cărora avem o groapă în locul unui pod nou, valoarea investiţiei a crescut cu aproape 2 miliarde de lei vechi. Să tot fii constructor având statul client principal!  

Magda BĂNCESCU

The most visited gambling websites in The UK