Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Asfaltatorul care a făcut treabă la Boncoi şi Tănăsescu, angajat şi de Manta, în locul unei firme care avea utilajele defecte!

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 617

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_Noiembrie_2436_13.jpgb_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_Noiembrie_2436_12.jpgProbabil, impresionat de asfaltările executate, în această toamnă, la vecinii de la Bughea de Jos, primarul Cătălin Mihai Manta a apelat la serviciile unui constructor familiarizat cu drumurile muscelene. Ion Boncoi, de pildă, a reparat aproape toate străzile, uliţele şi fundăturile comunale cu Drum Construct Logistik, o societate din Miceşti, care, după cum o arată infrastructura rutieră de la Valea Mare Pravăţ, pusă la punct de ani buni, face treabă bună. Covoarele asfaltice rezistă, spre deosebire de cele de la Câmpulung, turnate tot de profesionişti, care au început să se găurească după niciun an. Asta în cazul în care nu s-au prăbuşit cu tot cu strada în vreo râpă mărginaşă. 

Afaceristul Florin Păcioianu, deţinătorul firmei care mare mirare că mai are loc în Muscel de Group Concif, a încheiat, de curând, lucrările în comuna lui Dorel Tănăsescu, unde a avut de executat un contract de aproximativ 534.000 lei. Cum s-a eliberat de sarcini, l-a prins pentru o lucrare similară vecinul de la Albeştii de Muscel, care, în această toamnă, avea programate patru asfaltări de uliţe nemodernizate. Pentru toate tronsoanele de drum puse pe agenda de lucru, în luna septembrie, Cătălin Manta îşi găsise colaboratorii: Group Concif, din Bădeni - Stoeneşti, pentru Uliţa Bizon şi Ultima Coman, câştigate la preţul de 175.487 lei, respectiv 338.152,79 lei, în total, 513.640 lei, pentru o lungime a celor două drumuri de ţară de 864 metri; Kandy Stylyng, din Piteşti, pentru Uliţa Muşat şi Uliţa Laz, adjudecate de firma cu nume de salon de frumuseţe la preţul de 521.218,81 lei, respectiv 258.885,69 lei, pentru o distanţă totală de aproape un kilometru.

La o lună după atribuirea directă a ultimelor două lucrări, primarul Manta s-a văzut nevoit să le scoată din nou pe site-ul destinat achiziţiilor publice, pentru a recruta alt executant al reparaţiilor pe Uliţele Muşat şi Laz. Motivul ni l-a dezvăluit chiar şeful autorităţii contractante, lăsate baltă de partenerul privat imediat după încheierea contractului: „N-a corespuns din punct de vedere tehnic şi nu şi-a îndeplinit atribuţiile conform contractului, mă refer la termenul de execuţie. Aşa că am reziliat contractul şi se lucrează acum cu altă firmă, Drum Construct Logistik SRL, din Piteşti. Fosta societate nu a făcut treabă, a avut utilajele defecte, pe unele le-a avut închiriate la altă firmă şi i-am spus „La revedere!” 

Aşa stând lucrurile, şeful administraţiei publice n-a mai pierdut vremea, mai cu seamă că temperaturile prietenoase permit lucrări pe mai departe. Parcă pentru a compensa ratarea primului trimestru al acestui an, când primarii au fost împiedicaţi de lipsa bugetelor întârziate de la centru, de guvernanţi, să înceapă contractarea investiţiilor propuse. Rămas fără cel de-al doilea asfaltator, Manta a apelat la constructorul care l-a rezolvat, repede şi bine, pe Tănăsescu. Pe 5 noiembrie 2019, şeful Executivului de la Albeştii de Muscel i-a atribuit direct firmei Drum Construct Logistik lucrarea la Uliţa Laz, la un preţ de 258.802,14 lei, o idee mai mic decât prima ofertă avută. În aceeaşi zi, i-a încredinţat şi contractul pentru Uliţa Muşat, a cărei reparaţie îl costă pe primar 520.598,82 lei. Din nou mai puţin decât cerea Kandy Stylyng, firma căreia i s-au reziliat contractele. 

Amintim ce are de făcut executantul în cazul Uliţei Laz: „lucrări de asfaltare de drumuri pe o lungime de 0,460 km. Sistemul rutier va fi format din: 7 cm beton asfaltic BAPC16 (16 rul 50/70); 15 cm strat din piatră spartă 0-63; scarificare şi reprofilare a pietruirii existente şi completare cu minimum 15 cm strat din balast; scurgerea apelor se va realiza prin pantele părţii carosabile - şanţuri şi rigole betonate; lăţimea părţii carosabile va fi de maximum 3 m, încadrată cu acostamente de maximum 0,25 m pe ambele părţi - acostamente consolidate cu acelaşi sistem rutier ca partea carosabilă; pe sectorul cuprins între km 0+070 şi km 0+120 stânga se va executa un zid de sprijin din beton monolit, pentru asigurarea taluzului degradat de pe această zonă. Elevaţia zidului va fi de 1 sau 1,5 m, în funcţie de înălţimea malului de pământ.”

Iar în cazul Uliţei Muşat, „se vor executa lucrări de asfaltare pe o lungime de 0,505 km: 7 cm beton asfaltic BAPC16 (16 rul 50/70); 15 cm strat din piatră spartă 0-63; scarificare şi reprofilarea pietruirii existente şi completare cu minimum 10 cm strat din balast; scurgerea apelor se va realiza prin pantele părţii carosabile către şanţuri. Se vor executa şanţuri şi rigole betonate. Se vor executa şi podeţe tubulare din beton, cu diametrul de 600 mm, pentru descărcarea apelor. Pe sectorul cuprins între km 0+300 şi km 0+360, dreapta, se va executa un zid de sprijin din beton monolit, pentru asigurarea taluzului degradat de pe această zonă. Elevaţia zidului va fi de 1,00 sau 1,50 m, în funcţie de înălţimea malului de pământ. Siguranţa circulaţiei se va realiza atât pe perioada de execuţie, prin semnalizarea rutieră a punctelor de lucru, cât şi pe perioada de exploatare, conform legislaţiei în vigoare. Ca semnalizare orizontală, se vor realiza marcaje longitudinale la limita părţii carosabile, pe toată lungimea sectorului de drum. Se vor monta şi indicatoare rutiere noi.” Magda BĂNCESCU

 

The most visited gambling websites in The UK