Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

După ce, în 2014, au ajuns în Siberia cu un ARO 243, Trei ieşeni au plecat într-o expediţie americană, cu un ARO „Transport şcolari”

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 521

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_August_2410_Clipboard01.jpgTrei tineri din Iaşi, Ştefan Amarandei, Iulian Ciobănaşu şi Tudor Posa au fost, în 2014, împreună cu un ARO 243, protagoniştii unei expediţii în ţinuturile îndepărtate ale Asiei. „4 români în Siberia” s-a numit aventura lor, care a durat o jumătate de an, timp în care au străbătut peste 40.000 de kilometri, până la Magadan, în estul îndepărtat al Rusiei, şi înapoi în ţară. În 2019, aceeaşi echipă, dar cu o altă maşină, mult mai încăpătoare, a plecat să cucerească cele două Americi.

„Americ4ro” se numeşte noua aventură a ieşenilor, care au plecat la drum în luna martie, cu un automobil ARO 328 „Transport şcolari”, pus la dispoziţie de primarul unei comune din judeţul Bacău. Potrivit Auto Bild, pentru expediţia transamericană, ieşenii au modificat complet vehiculul de teren pentru a le servi cât mai bine nevoilor. Vechiul ARO a fost demontat, iar anumite piese de pe acesta şi-au făcut loc pe vechiul autovehicul de transport şcolar - „pentru un succes garantat”. Autoturismul de teren a primit un motor şi o transmisie de Mercedes, iar interiorul a fost transformat într-un camper pentru expediţii. Traseul lung de 130.000 de kilometri va fi parcurs în aproximativ 600 de zile şi include traversarea majorităţii ţărilor din cele două continente americane. Acesta va fi împărţit în 23 de segmente (fiecare având o durată de 15-30 de zile). Călătoria românilor va porni din cel mai sudic oraţ din lume, Ushuaia (Ţara de Foc, Argentina) şi îi va purta către cel mai nordic punct al reţelei de şosele Panamericana, oraşul Deadhorse, (Golful Prudhoe - Alaska, Statele Unite ale Americii). De această dată, expediţia include şi un fotograf profesionist. Acesta va documenta toate etapele călătoriei şi va posta episoade cu fiecare segment în parte. La începutul lunii august, aventurierii au ajuns în Brazilia şi au continuat drumul prin Paraguay pentru a trece, apoi, în emisfera nordică. Expediţia nu a fost deloc lipsită de surprize, bătrânul automobil ARO având nevoie de mai multe reparaţii. Ultimele intervenţii au fost făcute în jungla Amazonului, unde au cedat puntea faţă şi o roată. Înainte de a urca „Zimbrul Carpaţilor” pe o barjă, pe fluviu, pentru a ajunge la Atlantic şi a porni, pe roţi, spre Paraguay, un ultim popas amazonian a fost făcut la Manaus, cel mai mare oraş din junglă. Acolo, în 2013, imediat după privatizarea uzinei ARO, John Perez, patronul firmei Cross Lander USA, se pregătea să deschidă o linie de montaj pentru automobilele româneşti, care trebuia să fie comercializate pe continentul american. Ce s-a întâmplat apoi ştiţi foarte bine: s-a ales praful! 

Ama IVAN

 

The most visited gambling websites in The UK