Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

În curtea fostului Industrial va apărea un atelier nou, pentru pregătirea meseriaşilor

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1298

b_400_250_16777215_10_images_2299_ind.jpgLa fostul Liceu Industrial, actual Colegiul Tehnic, există intenţia de a dezvolta complexul şcolar, cu ajutorul fondurilor europene, continuându-se astfel un demers început cu ani în urmă, prin care instituţia de învăţământ s-a modernizat, preponderent, cu fonduri atrase. Directorul Adriana Nedelcu s-a prezentat vineri, 6 iulie 2018, în faţa Consiliului Local, reunit într-o şedinţă de îndată, pentru a le explica aleşilor ce intenţionează să realizeze de data aceasta în cadrul unităţii: „Ateliere şi laboratoare şcolare”, cum se intitulează investiţia, pentru care s-a depus cererea de finanţare. Mai precis, conducerea şcolii speră să obţină din nou fonduri nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, program prin care UE susţine îmbunătăţirea infrastructurii educaţionale, în acest caz particular, prin „Modernizarea Colegiului Tehnic Câmpulung (Construirea şi dotarea atelierelor şi laboratoarelor şcolare)”. Managerul unităţii avea nevoie de aprobarea, în regim de urgenţă, atât a indicatorilor tehnico-economici, cât şi a formalităţilor de elaborare şi depunere a cererii la finanţatorul P.O.R., termen care expira pe 10 iulie 2018, drept pentru care Legislativul municipal a fost convocat de primarul Liviu Ţâroiu la o şedinţă desfăşurată la sfârşitul săptămânii trecute. 

Conducerea şcolii plănuieşte să ridice un atelier nou  

De prea multe explicaţii din partea directorului Adriana Nedelcu n-a fost nevoie, întrucât documentaţia de şedinţă descria, în rezumat, planurile conducerii şcolii. Ca să aplice pentru finanţarea europeană, solicitantul a întocmit documentaţia tehnico-economică în faza studiului de fezabilitate, din conţinutul căruia au fost extrase câteva repere ale investiţiei, pentru a fi prezentate consilierilor municipali. 

Prin noul proiect se doreşte, în primul rând, extinderea atelierului din localul din Calea Braşovului, prin construirea unui nou atelier, care să cuprindă, la parter: atelier auto şi dotarea acestuia pentru formarea elevilor de la liceu, domeniul Mecanică - calificarea Tehnician transporturi, şi a elevilor de la profesională, calificarea profesională Mecanic auto; ateliere CNC, cu dotările aferente, pentru formarea elevilor de la liceu - zi, din domeniul Mecanică, calificarea profesională Tehnician mecatronist, de la şcoala profesională, calificarea Operator pe maşini cu comandă numerică, de la şcoala postliceală, calificarea profesională Tehnician operator pe maşini cu comandă numerică. 

La etaj vor funcţiona: un atelier de lăcătuşărie - prelucrări mecanice pentru formarea elevilor de la profesională, calificările Frezor-robotor-montezor, Lăcătuş construcţii metalice şi utilaj tehnologic, Sculer-matriţer, dar şi pentru pregătirea practică a elevilor de liceu, clasa a IX-a şi a X-a din domeniul Mecanică; un cabinet de desen, pentru formarea tuturor elevilor de la profilul tehnic. 

Potrivit materialului de şedinţă, pregătit pentru întrunirea consilierilor de acum o săptămână, „acoperişul noii structuri va susţine panouri fotovoltaice, care să permită crearea energiei electrice necesare funcţionării şcolii, în perioadele cu soare. La parter va fi grupul de transformare. S-a optat pentru o astfel de soluţie din două considerente: din motive economice, pentru valorificarea la maxim a resurselor naturale; pe viitor, se intenţionează ca şcoala să formeze elevi în calificări profesionale privind valorificarea energiei solare. 

În afara construcţiei unui atelier nou, conducerea liceului şi-a propus să doteze câteva spaţii de lucru existente în clădirea cu ateliere din Calea Braşovului. Mai precis, „dotarea atelierului de sudură pentru formarea elevilor din domeniul Mecanică, calificarea sudor; dotarea atelierului de prelucrarea lemnului, pentru formarea elevilor de liceu, calificările Tehnician în prelucrarea lemnului, respectiv Tehnician designer mobilă şi amenajări interioare, şi a elevilor de la şcoala profesională, calificarea Tâmplar universal; dotarea atelierului de prelucrări mecanice pentru toate calificările din domeniul Mecanică şi Electromecanică, atât pentru elevii de liceu, cât şi profesională.”

Investiţia de la Colegiul Tehnic, în situaţia admiterii sale la finanţare, va fi susţinută, în proporţie de 98%, din fonduri europene, în timp ce contribuţia proprie este de 2% din valoarea proiectului. În cifre, proiectul de la Industrial se prezintă astfel: valoarea totală - 9.461.361,82 lei, cu TVA; valoarea lucrărilor de construcţii + montaj - 4.206.312,50 lei, cu TVA; arie construită propusă - 541,14 mp; arie construită desfăşurată - 1.082,28 mp; regim de înălţime - parter + un etaj; capacitate clădire - 4 spaţii de învăţământ (4 clase x 28 elevi); amenajare de alei carosabile - 865,5 mp; amenajare de alei pietonale/trotuare - 287,5 mp; amenajare de spaţii verzi - 100 mp; locuri de parcare nou create în incintă - 15; durata estimată de execuţie - 12 luni.

„M-am autorizat pentru o meserie care nu există în judeţ, operator pe maşini cu comandă numerică”

Apreciat drept un proiect bine întemeiat şi bun pentru viitorul Câmpulungului, întrucât va produce ce-i trebuie municipiului şi zonei, adică meseriaşi, demersul directorului Adriana Nedelcu ar trebui completat, în opinia unuia dintre membrii Legislativului municipal. De pildă, recomandarea acestuia porneşte de la o nevoie actuală a activităţii de transport rutier: maistru de atelier şi manager de transport, adică persoana desemnată să conducă activităţi de transport. Dacă în ceea ce priveşte maistrul de transport, este mai complicat a fi prins între categoriile profesionale pregătite în cadrul instituţiei, în schimb, managerul de transport ar trebui să se regăsească pe lista meseriilor în care formează tinerii Colegiul Tehnic. Meserie, impropriu spus, întrucât la absolvire nu primeşte o diplomă pe care scrie „manager de transport”, fiind vorba mai degrabă despre o iniţiere în acest domeniu, pentru a-i fi mai uşor la dobândirea atestatului, în lipsa căruia nu poate fi ocupată funcţia cu pricina într-o firmă. „Noi avem la liceu, precum colegii noştri de la Liceul Auto, o autorizare pentru conducere auto, avem la şcoala profesională calificarea de mecanic auto. Pentru manager de transport numai prin şcoala postliceală poţi să realizezi. Eu nu m-am autorizat şi acreditat în aşa ceva, pentru că, în momentul în care am făcut un studiu de piaţă pentru a mă autoriza, nu au fost solicitări în zonă. Există în judeţ Liceul Auto Curtea de Argeş, care este autorizat pentru manager de transport. Atunci, m-am autorizat pentru o meserie care nu există în judeţ, operator pe maşini cu comandă numerică, necesară pentru zona noastră.” „Avem cel puţin trei fabrici care au nevoie.”, a adăugat primarul Ţâroiu. 

„Noi, ca şcoală - şi-a reluat ideea directorul Adriana Nedelcu -, şcolarizăm pentru un ciclu de trei ani, de patru ani sau de doi ani. În ceea ce priveşte formarea profesională a adulţilor, poţi să formezi pentru trei luni, şase luni, maximum nouă luni. Atunci, omul doreşte să se califice mult mai repede în trei luni sau şase luni faţă de trei ani de şcoală.”   

The most visited gambling websites in The UK