Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

DN73, cimitir pe două benzi şi bătaia de joc a aleşilor pe bani publici!

  • Written by Diana BUMBENECI
  • Hits: 3125

b_400_250_16777215_10_images_2260a_drum-prost-semnalizat.jpgNici nu trece bine săptămâna, iar presa din judeţul Argeş publică un nou accident pe DN73. Minim un accident. Aceste evenimente neplăcute sunt la ordinea zilei. Judeţul nostru se află printre locurile fruntaşe la nivel naţional la accidente rutiere. Doar în ultimul an, pe DN73 au avut loc zeci de accidente rutiere, care s-au soldat cu decese şi victime rănite grav. Cauza principală o reprezintă atât şoferii inconştienţi, care nu adaptează viteza la condiţiile de drum, cât şi drumul prost semnalizat şi iluminat. 

În zona Muscel, DN73 este drum al morţii

Redacţia noastră a contactat Inspectoratul de Poliţie Judeţean Argeş printr-o solicitare oficială cu privire la situaţia în care se află judeţul Argeş, implicit zona Muscel, la accidentele rutiere. În anul 2017, în Muscel, mai exact pe DN73 doar pe tronsonul Dârmăneşti - Câmpulung - Dâmbovicioara s-au produs 21 de accidente rutiere grave. În urma acestor accidente menţionate au rezultat 6 decese, 32 de persoane rănite grav şi 5 persoane cu răni uşoare. La nivel de judeţ, numărul se dublează, ba chiar mai mult. În anul 2018, până în prezent, au avut loc mai multe accidente rutiere, din care au rezultat o persoană decedată, mai mulţi răniţi grav şi peste 10 persoane rănite uşor. 

Pe teritoriul comunei Schitu Goleşti au avut loc cele mai multe accidente rutiere, iar oamenii reclamă drumul prost semnalizat, iluminat şi podurile din beton ridicate la fiecare poartă, la ora actuală, mai mult dărâmate de maşini. Bineînţeles, foarte multe accidente rutiere, de la simple tamponări şi până la accidente rutiere grave, au avut loc şi în Câmpulung, din cauza neacordării de prioritate şi lipsa semnalelor de deplasare regulamentară. Potrivit inspectorului principal de Poliţie, Mădălin Zamfir, cauzele principale ale producerii accidentelor rutiere pe DN73 sunt viteza excesivă şi neadaptată la condiţiile de drum, precum şi traversările neregulamentare efectuate de către pietoni. 

De asemenea, mulţi dintre şoferi sunt iresponsabili atunci când conduc cu viteză excesivă sau nu adaptează viteza la condiţiile de drum. Bineînţeles că ştim cu toţii, o serie de teribilişti nesimţiţi, care nu au văzut în viaţa lor cum arată o trecere de pietoni, asta pentru că trec ca vântul pe străzi şi, în ultima perioadă, foarte multe persoane au fost rănite în timp ce traversau pe trecerea de pietoni. Pe trotuar să nu mergi, că nu eşti în siguranţă, pe stradă nu ai voie, dacă traversezi pe trecere eşti tot ca şi cum ai traversa prin loc nepermis şi, până la urmă, probabil, ar trebui făcute pasarele, ca să poţi circula în siguranţă. Cele mai multe accidente grave s-au produs în zilele de joi, vineri şi duminică. Asta, probabil, din cauza faptului că, atunci, majoritatea oamenilor pleacă sau se întorc din vizite, vacanţe, baruri, etc. şi uită să mai fie atenţi la volan, se grăbesc să depăşească, să nu semnalizeze şi nici să acorde prioritate. 

DN73, dovadă de nesimţire a autorităţilor competente!

Aşa cum v-am relatat şi în ediţiile anterioare, Drumul Naţional 73 Câmpulung - Piteşti reprezintă un exemplu al bătăii de joc pe banii publici al autorităţilor competente. Lucrările la acest drum au debutat în anul 2014. În prima parte s-a lucrat la reabilitarea podurilor, iar apoi la refacerea covorului asfaltic. Nici nu s-au terminat bine lucrările, că au apărut gropi, cratere, putem spune, şi se pare că acest asfalt a fost turnat cu o durată de nişte ani buni… aşa zic autorităţile competente. În 2017, au început lucrările pe celălalt tronson de drum, Câmpulung - Braşov, dar au ajuns puţin după comuna Rucăr şi au fost oprite din cauza vremii nefavorabile lucrărilor. Vorbind de lucrări, CNAIR menţionează, încă de la început, că garanţia lucrărilor drumului este de 5 ani. Nici nu se finalizează lucrările, că drumul, oricum, iese din garanţie, deci, dacă se fac gropi şi apar alte probleme, responsabili nu există. 

Investiţie de 275 de milioane de lei pentru DN73 

Renumitul drum de legătură între Piteşti - Câmpulung - Fundata - Bran - Râşnov - Braşov are o lungime de 103,25 km şi a intrat în programul de modernizare al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare în proporţie de 75%, iar de la Guvernul României, 25%. Lucrările au vizat, în principal, lărgirea drumului la minimum opt metri, ranforsarea lui pentru un trafic de 11,5 tone, reconstrucţia completă a şase poduri şi reabilitarea altor 20, dar şi lărgirea unor curbe, refacerea podeţelor, construirea de şanţuri de evacuare a apei pluviale şi întărirea prin ziduri de sprijin. Numai că drumul nostru este puţin ieşit din comun la capitolul podeţe. De la Piteşti şi până la Câmpulung sunt sute de podeţe de legătură dintre drum şi proprietăţi, adevărate pericole mortale pentru şoferi, din pricina faptului că sunt prea dese şi mult prea înalte. 

Lucrările la DN73 ar fi trebuit să se termine de mult, însă acum reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, care asigură asistenţa tehnică, şi constructorul fac o nouă estimare pentru finalizarea drumului şi dau ca termen decembrie 2019. Tot aceştia au prezentat stadiul lucrărilor de reabilitare a drumului, mai ales că s-a înmulţit numărul şoferilor nemulţumiţi de starea deplorabilă în care se află drumul. Lucrările vor mai dura aproape doi ani, după ultima estimare, iar anul acesta, dacă vremea va permite, vor începe în luna martie. Stadiul fizic al lucrărilor este de 32%, iar cel financiar de 40%. 

Zeci de cruci au rămas mărturie a evenimentelor ce au avut loc pe DN73 

Dacă circuli cu mare atenţie pe DN73, observi vizibil numărul mare de cruci amplasate pe marginea şoselei, lângă stâlpi, podeţe, garduri şi altele. Cruci care au rămas în semn de amintire a celor care şi-au pierdut viaţa pe această rută. Sunt multe, doar pe sectorul de drum Câmpulung - Stâlpeni găsim peste 40 de cruci. Artera se înscrie pe lista celor din România cu risc ridicat de accident. Un drum periculos… Zona cu cele mai multe simboluri funerare o reprezintă Schitu Goleşti, locul unde, de-a lungul anilor, şi-au pierdut viaţa zeci de persoane, în cea mai mare parte, tineri. Şi aşa duce drumul până la Stâlpeni, plin de cruci, şi pe un sens, şi pe altul. 

Faptul că judeţul nostru se află printre primele locuri la situaţia accidentelor rutiere reprezintă un lucru îngrijorător pentru Poliţia Judeţeană. Potrivit inspectorului principal de Poliţie, Mădălin Zamfir, ca răspuns la adresa făcută de redacţia ziarului Evenimentul Muscelean, ca urmare a numărului mare de accidente produse pe DN73, atât Serviciul Rutier din cadrul IPJ Argeş, cât şi Biroul Rutier din municipiul Câmpulung îşi concentrează activităţile preventive în locurile şi intervalele orare cu risc de accident în scopul combaterii cauzelor generatoare ale acestora şi producerii altor evenimente. Cât despre lucrări, mijloace de semnalizare corecte şi podeţe… mai sperăm.

 

 

The most visited gambling websites in The UK